Publicerat Oktober 23, 200520 yr Hej! Det är jag som är interbond, 40år och har en engelsk setter. jag kommer ursprungligen från tornedalen men bor numera i luleå. Fågel och älgjakt är det som jag sysslar mest med men finns det tid över så blir det lite rådjur,bäver samt fiske.
Publicerat November 17, 200520 yr Har flyttat denna tråd till rätt ställe. Välkommen interbond till oss på jaktsidan och kul med ännu en Lulebo
Publicerat November 22, 200520 yr Författare Hej!! Settern kommer ifrån Linköping moder:Skedoms Hilde Fader: Härkmoens K-w Nilsson
Publicerat November 22, 200520 yr K-W är halvbror till min gammelhund Härkmoens Niak (har samma mor).Har sett både K-W och hans bror Keen på fjället och de är strålande jakthundar.Hilde känner jag inte till men Skedomshundarna brukar ju gå bra.Hur gammal är din hund och var jagar du ?
Publicerat November 22, 200520 yr Författare Hej!! Hunden är ca 3 år och i mitt tycke en duglig jakthund. Jag jagar älg i tornedalen och fågel runt om i norrbotten, just nu väntar jag på att det vita ska börja att falla från himlen så att man kan börja åka skidor och spana efter nå stora tuppar.