Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lite udda Astro-problem

Featured Replies

Publicerat

Hej,

En av mina kompisars Astro (Amerikansk modell) beter sig väldigt underligt.

Man kan utan problem lägga till vilket halsband som helst, men det är omöjligt att få det att kommunicera bortom denna aktivitet. Dvs. handenheten visar ingen position, ingen batteristyrka eller kommunikationsindikering för tillagt halsband.

Senast den fungerade så var det med en DC-20, men ingen av de amerikanska DC-30 som jag provat vill fungera tillsammans med enheten. Under en period fick jag fungerande kommunikation till och från i 5-10 sekunders skov, ståendes mycket nära halsbandet. Handenhetens GPS fungerar oklanderligt.

Vad har jag då åtgärdat?

- Jag tog isär apparaten och kollade antenn-fästet, det var en liten spricka i jord-höljet varpå jag lödde om hela sk-ten (jag har en gammal certifiering för att löda HF-kretsar och medicinsk utrustning).

- Uppgraderade programvaran från 2.30 till 2.80

- Tog ut minneskortet och rensade detta.

- Rensade allt användardata.

- Ominstallerade kartan.

- Kalibrerade kompassen.

- Lade till ett nytt halsband (har tre Amerikanska DC-30 att tillgå)

Samma historia upprepar sig igen :)

Till saken hör att jag ägt en Amerikansk Astro ända sedan de gick att få tag i. Den har fungerat oklanderligt och fungerar med alla tre nämnda halsband. Vidare har jag en Astro Nordic som också den fungerar oklanderligt, så en viss erfarenhet har jag av dessa apparater och hur de skall vara inställda för att fungera.

Någon som har några ideer? Känner igen problemet? Eller är det bara att skrota denna handenhet (dvs. använda den som GPS enbart)?

Publicerat

Eneste som jeg har vært borti som har gitt samme symtomer er når jeg prøvde å legge til amerikansk dc30 på nordisk håndholdt eller motsatt med amerikansk hånddel med nordisk halsbånd.

Publicerat
  • Författare
Eneste som jeg har vært borti som har gitt samme symtomer er når jeg prøvde å legge til amerikansk dc30 på nordisk håndholdt eller motsatt med amerikansk hånddel med nordisk halsbånd.

Nej, alla delar var av Amerikansk typ.

Publicerat

pröva att reseta handenheten. Det gör du genom att hålla in map och enter när du startar enheten.

Publicerat
  • Författare

Lösningen visade sig vara lika udda som problemet (luktar mjukvaruproblem lång väg).

Efter att ha bytt ID på ett av halsbanden till ID:9 (hade ID:48) så började handenheten att pejla igen, och då inte bara det halsband som jag bytte ID på utan alla 4 halsband.

Man blir lite fundersam.........

BTW, min omlödning av antennfästet fungerade bara bra, - provade ut till 1.54km med den lilla originalantennen.

• 5 weeks later...
Publicerat

Gött att du fick igång den.

Inte är du väl nöjd med att du kunde få in hunden på 1.54km?

Det tar jag för givet med den korta. Hade älghunden på dryga 3.5km förra veckan i norrland med den korta...

// S

Publicerat
  • Författare

Nä inte nöjd med det avståndet, det var bara det att jag provade inte längre vid tillfället (något jag gjort sedan dess).

Nu har jag dessutom bytt mig en Astro Nordic för att kunna se älgjaktlagets alla hundar. Blir lite mindre tråkigt på passet på så sätt.

Publicerat

Har den blitt oppdatert? Kom akkurat på at dette, oppdateringene finnes på garmin.com