Publicerat September 29, 200916 yr Jag undrar om någon vet hur många gr Norma petar i sina köptans Oryxar i 308w?
Publicerat September 29, 200916 yr Jag undrar om någon vet hur många gr Norma petar i sina köptans Oryxar i 308w? Hej du ! Vet inte riktigt men med nedan laddning kom jag nära deras spec gällande hastigheten med min R93:a med 57,7cm piplängd. Träffbilden var kanon så jag ser iaf ingen ide att sträva efter ngt ytterligare... Kaliber 308win, Blaser r93. Kula Norma Oryx 180grs C.O.L 68,7mm 44grs Norma 203-B 790m/s /FREI
Publicerat September 30, 200916 yr mickel, Tror inte att det spelar någon roll om du får veta krutvikten då du inte vet vilket krut det är, det kanske inte ens är ett krut som säljs "över disk" Raggarö
Publicerat September 30, 200916 yr Författare mickel,Tror inte att det spelar någon roll om du får veta krutvikten då du inte vet vilket krut det är, det kanske inte ens är ett krut som säljs "över disk" Raggarö Oki. Frei> Jag har fått ett femtiotal oryx laddade exakt efter ditt recept och dom visade sig skjuta mycket bra i min LTR. Ska kronografskjuta dom någon em och kolla hastigheten.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.