Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Slagna älgkalvar

Featured Replies

Publicerat

fick nyss reda på att man har hittat 2 st slagna älgkalvar alldeles i närheten av ett av mina pass ..

vågar man hoppas att björnen är kvar i området så att den kanske visar sig under jakten om 2 veckor ? <_<

visst de är väl aldrig kul att det är rovdjur på marken när det snart är dax för jakt, men villken upplevelse att få se en björn när man sitter på pass, har bara sett björn när jag suttit i bil tidigare..

Publicerat
fick nyss reda på att man har hittat 2 st slagna älgkalvar alldeles i närheten av ett av mina pass ..

vågar man hoppas att björnen är kvar i området så att den kanske visar sig under jakten om 2 veckor ? <_<

visst de är väl aldrig kul att det är rovdjur på marken när det snart är dax för jakt, men villken upplevelse att få se en björn när man sitter på pass, har bara sett björn när jag suttit i bil tidigare..

Om du jagar i Mora med omnäjd så är väl björnjakten avlyst där i år? (fast du kanske jagar där de har björnar kvar...)

Det är dock häftigt att få träffa på och se en nalle i skogen! Jag hade hona och unge på pass under älgjakten i september och hon visste exakt var jag befann mig men höll sig på avstånd där hon gick och visslade. Ganska häftig upplevelse!

Publicerat
  • Författare
Om du jagar i Mora med omnäjd så är väl björnjakten avlyst där i år? (fast du kanske jagar där de har björnar kvar...)

Det är dock häftigt att få träffa på och se en nalle i skogen! Jag hade hona och unge på pass under älgjakten i september och hon visste exakt var jag befann mig men höll sig på avstånd där hon gick och visslade. Ganska häftig upplevelse!

Jag jagar i Mora .. tänkte mer på upplevelsen .. <_<

tänkte att jag skulle åka upp med hunden och kolla lite imon om de hinns med B)

Publicerat

på tal om björnar och jakt :F

drömde nån natt sen att jag satt i vårat nya megapass, titt som tatt kommer en stor hona ut, får inte bort henne skjuter några skott i luften ingenting händer, till sist är hon breved passet, och börjar knuffa på det så jag måste avliva henne.Stora rubriker ,bössorna rycker och jag startar tråd i JS och länkar till jaktjournalen var det står, Finsk Älgjakt blev björnjakt, jägare står otalad.

fasiken vilken dröm det var <_<