Publicerat Oktober 1, 200916 yr Nu vill vi skicka en US Astro någonstans för repration. Verkar vara nått komponentfel. Anten är omlödd o mjukvara uppdaterad. Relativ nyköpt men tappar kontakten efter 200m. Inte min som väl är men broderns. Garmin i Sverige var inte alls intresserad av o laga. Är lixom inget problem o pröjsa även om det iofs är ett garanti fel antar jag. Importerades i våras. En kille i Rimob har haft den men inte lyckats fixa problemet. Han har lagat mååånga US Astro o denna inkl en till har han inte lyckats med. Han tror det är nått komponentsfel, alltså någon del i som är för svag på nått vis. Ytterst tacksam för all hjälp vi kan få.
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Nu vill vi skicka en US Astro någonstans för repration.Verkar vara nått komponentfel. Anten är omlödd o mjukvara uppdaterad. Relativ nyköpt men tappar kontakten efter 200m. Inte min som väl är men broderns. Garmin i Sverige var inte alls intresserad av o laga. Är lixom inget problem o pröjsa även om det iofs är ett garanti fel antar jag. Importerades i våras. En kille i Rimob har haft den men inte lyckats fixa problemet. Han har lagat mååånga US Astro o denna inkl en till har han inte lyckats med. Han tror det är nått komponentsfel, alltså någon del i som är för svag på nått vis. Ytterst tacksam för all hjälp vi kan få. Med tanke på pår många olika företag som sålde dessa på Blocket så måste det finnas någon som åtar sig detta? Eller har de försvunnit allihop?
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Nu vill vi skicka en US Astro någonstans för repration.Verkar vara nått komponentfel. Anten är omlödd o mjukvara uppdaterad. Relativ nyköpt men tappar kontakten efter 200m. Inte min som väl är men broderns. Garmin i Sverige var inte alls intresserad av o laga. Är lixom inget problem o pröjsa även om det iofs är ett garanti fel antar jag. Importerades i våras. En kille i Rimob har haft den men inte lyckats fixa problemet. Han har lagat mååånga US Astro o denna inkl en till har han inte lyckats med. Han tror det är nått komponentsfel, alltså någon del i som är för svag på nått vis. Ytterst tacksam för all hjälp vi kan få. Jag vet inte om Peters elektronink i Boden gör det! http://www.peters.se/ Han är visst duktig efter vad jag har hört! Lycka till!
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Författare Nä vi har inte hittat någon som är villig att laga den än. Precis mailat Peters.se i boden. Tack för tipset lsjonsson, hoppas vi får napp.
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Nä vi har inte hittat någon som är villig att laga den än.Precis mailat Peters.se i boden. Tack för tipset lsjonsson, hoppas vi får napp. Ok! Varsågod!
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Mailat o inte fått något svar på ett dygn...hmm..?? Inte helt säker, men jag har för mig att denna Peter ifrågasatte US-Astrons intåg i Sverige å det kraftigaste på diverse forum tidigare Jag har själv haft lite med Klas i Rimbo att göra vilket funkat bra, hoppas du hittar nån annan som fixar problemen! / Jansson
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Ta kontakt med killen som äger detta företag http://trampet.se Han är riktigt duktig på US modelen. Mvh
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Ta kontakt med killen som äger detta företag http://trampet.seHan är riktigt duktig på US modelen. Mvh Jag köpte min därifrån för att servicen är på topp, hoppas att det löser sig, annars tror jag att man får skicka den till England.
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Jag vet inte om Peters elektronink i Boden gör det!http://www.peters.se/ Han är visst duktig efter vad jag har hört! Lycka till! Peters har servicen på Tracker. Varför skulle dom vara bra på Astro? Som nån skrev tidigare så ifrågasatte Peter Astron mest pga dess olaglighet.
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Peters har servicen på Tracker. Varför skulle dom vara bra på Astro? Som nån skrev tidigare så ifrågasatte Peter Astron mest pga dess olaglighet. Ja, jag vet att han lagar tracker men man kan ju alltid fråga och sedan har jag hört att han är duktig.
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Hur bra är Astron? Det jag har hört så går den bara 1-2km Kuperad terräng inte speciellt imponerande.. (Kuperad menar jag inte några 30m små kullar utan berg med 200m höjd, minst) Med nya teleskopantennen tappade vi kontakten på 1,8km när det rundade ett berg. Men med bra öppet landskap ska den nå långt. Jag har dock inte lika bra erfarenheter som vissa verkar ha. Rävstövare är den lite väl kort tycker jag. Harhund borde funka då de sällan drar iväg så långt... Kör Tracker Hunter och G400. Inga räckviddsproblem där inte
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Har en kompis som tappade kontakten med Astron men han hade sin gamla swepoint på för skalindikatorns skull. När han pejlade hunden med den så var den på 5:an, vilket innebär ca:1 km. Nog var det en höjd men inte mer än 30-35m. Han hade ändå den antennen med en sladd till. Själv använder jag Swepoints GPS och har tappat hunden en gång och det var på ett område på 2 ha där det inte finns någon täckning alls. Har varit i Norrland och det verkar vara utbyggt bra där jag varit i alla afall.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare Jaha.. Har nu skickat AStron till Trampet.se som skulle skicka till England. Skulle ta 2-3 veckor. Damp ner en helt ny handenhet idag Kostade en slant när de skulle sköta kontakten osv, helt ok tycker jag. Men.... den vi fick tillbaka har svenk text... finns det US modellen med svensk text??? Eller har vi fått tillbaka en Nordic?? Har precis mailat Trampet så får vi se va de svarar. Har gjort ett snabbtest med mitt halsband (US modell) här i samhället. Gick o lägga in o höll ialllfall kontakten i 3-400m som givet är allt för lite men här är det mycket hus och elektronik som kan störa såväl som jag satt i bilen med handenheten utanför rutan. Inget optimalt alltså... Har testat förut o lägga in hund från Nordic modellerna i min handenhet (US) och det går att lägga in i allafall, men ska efter vad jag hört, snabbt tappa kontakten eftersom de inte ligger exakt på samma Hz eller va de heter. Om det nu finns uppdateringar för US modellen med svenskt text vill jag gärna ha den i min Astro oxå
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Sände in min trasiga US modell handenhet som inte gick mer än 150m när jag fick den till Göran i Karlstad och han lagade den och formaterade in svensk text på den för det facila priset av 200kr... Nu går den ca 5km fågelvägen ... P.M mig gärna om ni vill ha hans telnr.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Sände in min trasiga US modell handenhet som inte gick mer än 150m när jag fick den till Göran i Karlstad och han lagade den och formaterade in svensk text på den för det facila priset av 200kr...Nu går den ca 5km fågelvägen ... P.M mig gärna om ni vill ha hans telnr. du får gärna skicka mig görans tel nr . min pejl räckte 272m under älgjakten.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr idag har alla nya us modeller svensk text,och annars kostar det 200kr att få in svensk text...
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare idag har alla nya us modeller svensk text,och annars kostar det 200kr att få in svensk text... OK låter ju bra, kan man inte ladda ner uppdatering via nätet å få svensk text? Går ju utmärkt o uppdatera via garmin.com iallafall. Har gjort om "testet" med mina egna prylar o det va ungefär desamma i samhället, kanske 100m extra iofs, men det va oxå en annan bil jag körde med nu... Verkar alltså vara rätt modell.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr OK låter ju bra, kan man inte ladda ner uppdatering via nätet å få svensk text?Går ju utmärkt o uppdatera via garmin.com iallafall. Har gjort om "testet" med mina egna prylar o det va ungefär desamma i samhället, kanske 100m extra iofs, men det va oxå en annan bil jag körde med nu... Verkar alltså vara rätt modell. jag tror säkert fredrikL kan svara bättre på det då jag är helt sämst på datorer,men jag tror inte det ska vara några bekymer då några vill tjäna en slant på det bara... går juh piffa sin astro rätt mycket vad jag fattat med olika uppdateringar, någon påstod sig kunna lagara bra mycket mera spår vilket jag ej vet hur men tänker med dig med flera hundar kanske samtidigt vore det nått? kolla robsoft där sitter nått snille garanterat och kan svara bättre...lösa rykten tills jag har sett det själv
Publicerat November 24, 200916 yr Hur gick det NS? Har exakt samm afel på en av mina hudenheter. Lödningen ser o ut.... /Johan
Publicerat November 24, 200916 yr Författare Ta kontakt med trampet.se de fixar de mesta. Hjälpte till o skicka broderns relativt nya handenhet till england o fick en helt ny för 1000:- totalt. o det är US modellen men med svensk text. Min andra bror skickade sin oxå, den va rätt slut så han fick köpa en ny men fick 500:- för sin utslitna. Rekommenderar dem helt klart.