Publicerat Oktober 1, 200916 yr Vet nå´n var jag kan få tag på militärens M90 vintermössa.......hittar bara gamla m59 och den vill jag inte ha.?? Mvh/ C
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Intressant! Jag visste inte ens att det fanns en M90 vintermössa. Väntar med spänning på svaret på frågan.
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Tips köp en såndär mössa med päls. Jag har en från ITAB satan va varm, ja behöver knappt ha vantar om de e varmare än -20 Min gav jag under 300 för tror ja ny! Värd varenda krona. Men man ser ut som en sibirsk alkoholiserad hembrännare i den Denna har jag och den rekommenderas skarpt, otroligt prisvard och grymt varm, jag vakar räv i den utomhus i -25 å fryser aldrig om skallen http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1261
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Såna där s.k "hundmössor" som dptrapper tipsar om finns i princip i varje hem här uppe och inte utan anledning. Värmer gott och skyddar bra mot vind och snörök, men inget för fysiska aktiviteter. // Havakko
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Författare Intressant! Jag visste inte ens att det fanns en M90 vintermössa. Väntar med spänning på svaret på frågan. Ok kanske fel av mig....men jag menar den "nyare" med kardborre och inte den gamla med knapp i spännet.
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Havakko har helt rätt då det gäller mössan jag rekommenderade. inget för aktiviteret för då börjar man svettas. Men som mössa till ex vak och liknande är den svårslagen
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Ok kanske fel av mig....men jag menar den "nyare" med kardborre och inte den gamla med knapp i spännet. Kolla de som säljer militärt mtrl, den med knapp har jag inte sett utan bara med kardborre och det är m/59 ska inte svära helt säker men undrar om inte den med knapp är en kopia.
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Författare Kolla de som säljer militärt mtrl, den med knapp har jag inte sett utan bara med kardborre och det är m/59 ska inte svära helt säker men undrar om inte den med knapp är en kopia. Nja, i lumpen har jag för mig att vissa hade den med knappar....och det var föregångaren till den nya som kom med Kardborre.....Men jag fick iaf tag på mössan jag sökte...de hade inne ett parti på Ö&B för ynka 5 kr/st.
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Jag har en såndär "lappmössa" från fjällräven, 600:- men den var värd varenda krona, speciellt under toppfågenjakten när man stannar till och fikar, då blir det lätt kallt uppe på skallen typ denna: http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=10891 Andreas
Publicerat Oktober 5, 200916 yr väsrt vad varma mössor ni har på er själv kör jag med en mössa jag köpte på stadium lr nåt.
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Författare väsrt vad varma mössor ni har på er själv kör jag med en mössa jag köpte på stadium lr nåt. Grejjen för mig var att jag ville hitta en varm mössa med kepsskärm.......och då är militärens ett kanonalternativ...hatar att ha solen i ögonen!
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Jag har en sån här http://www.lowealpine.com/eng/prod_app_det...d=525&type= Jag tycker den är mycket bättre än dom här kaninmössorna som alla envisas med. Den här mössan använder jag i allt från +5grader till -35. Då det blir för varmt är den lätt att sätta lite högre på huvudet och på så sätt svalka sig och då det blir kallare drar man bara ner den. Och den största fördelen mot dessa syntetkaninmössor är att den värmer trots att man svettats och att den sitter tätare runt öronen så det inte blir något kalldrag.
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Okej det var den M59 mössa som jag själv levde 6 månader med Hittade en skön skinnmössa av "kaninmodell" men med bara teddyfoder eller vad det heter. Jag tycker inte om det långa hår som det flesta dylika mössor har. Var förövrigt ett klipp då den kostat 680 spänn men reades ut för 49:- Således kan jag med gott samvete kasta den om den är kass. För det mesta använder jag en liknande mössa som den CJJB länkade till. Bra funktion och lagomt tjock.