Publicerat Oktober 1, 200916 yr Måste bara få berätta! I går så var jag ute på jaktmarken för att titta på ett staket som bonden ville ha hjälp med, tänkte också kolla om ett grävling gryt var aktivt. Som vanligt så vill man ju inte åka ut i markerna naken så mina vänner benelli och apportören fick ju följa med. När vi hade tittat på staketet så åkte jag för att titta på grytet. När jag stannade bilen för att gå över gärdet till grytet så ser jag att det sträcker nötskrikor. Så benellin laddas och jag ställer mig på ett ställe som ser lämpligt ut och skyttet börjar. Tyvärr så ska jag ju åka och jobba efter en timme. Men en timme senare så ligger det tretton skrikor vid mina fötter. Så jag hade helt oplanerat slagit mitt gamla nötskrike rekord på en timme. Det gamla var elva på en timme. På jobbet i mitt lilla lycko rus så blir jag att fundera på dessa viltvårds och rovvilts kampanjer som pågår. Måste man verkligen ha kampanjer för att folk ska ut och jaga något som är så fruktansvärt kul.
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Författare Finns det fler kvar nu då? / Skapligt resultat. Mängder! Det var tiden som tog slut. Du skulle jobba på lördag? Eller?
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Mängder!Det var tiden som tog slut. Du skulle jobba på lördag? Eller? Nope ! Ångra mig. Ska släppa taxen på morgonen om det inte regnar, och se hur det går. Men sen är jag inte omöjlig.
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Hej, Dessutom är nötskrika en fågel som är fantastiskt god. Tyvärr bortglömd som vilt men grattis till gott skytte och god middag. Mvh bjuffe