Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bushnell Banner 3-9x50E

Featured Replies

Publicerat

He

Jag undrar om någon känner till siktet, det är köpt utomlands, oanvänt med fästen. I kartong för 800:-.

Är det livstids garanti som på svensksålda? Är det värt pengarna?

Hittar inget på nätet om detta med ett E på slutet!!

Tacksam för svar

Publicerat

Förmodar att det är annonsen på blocket du tänker på, jag skulle definitivt avstått!

Publicerat

Jag är ju en novis på området om man jämför med många här på forumet men jag fick trots det taggarna utåt ang. detta skikte.

Det verkar finnas mängder av den modellen till väldigt låga priser. Ja, ibland verkar de gått för mer än vad de är värda...ett bra tips vad det gäller Tradera är att söka på avslutade auktioner också. Då kan man ofta se att personer som har "en" sak och bara har provat det helt plötsligt verkar ha hur många saker som helst. <_<

Ett bra råd är: se upp och sök på originalsidor för då kan man jämföra hur objektiven ska se ut om det är original. För det verkar nämligen som om de som gör "kopior" inte ens verkar bry sig om att efterlikna originalet, bara namnet är "rätt" så är de nöjda... -_-

Publicerat

Jag tror att du slagit huvudet på spiken där.

Vi kan konstatera att du inte kommer att finna 800kr optik som har 50mm linser, belyst, zoom och som dessutom kommer att vara skottfast och fukttålig. Har du tur så, men med största sannolikhet så skiter det sig och det vart en dyr affär. 800kr för skrot är aldrig billigt.

Begagnat eller import från ex USA så kan man hitta grejor som fungerar, men inte ens då får man belysta riktmedel för under 1000kr. Kanske 4000-5000kr för budget och upp till 20 000kr.

Nu kommer kommer jag att låta som en gammal gaggig kärring men det billigaste fabriksnya som du kan lita på är en Bushnell Elite 3200 serie där du kan få en 3-9x40 från ca 1500-1600kr inklusive avgifter, Burris Fullfield för ett drygt ett par tusen. Och sedan hela vägen upp till 20 000kr, mer också om du vill ha det absolut värsta.

Eller så hittar man något begagnat av hyffsad kvalitet och där kan den som har tur och är tålmodig göra riktiga fynd.

Mikael

Publicerat

dubbelpost -_-

Publicerat

Vi kan konstatera att du inte kommer att finnas 800kr optik som har 50mm linser, belyst, zoom och som dessutom kommer att vara skottfast och fukttålig. Har du tur så, men med största sannolikhet så skiter det sig och det vart en dyr affär. 800kr för skrot är aldrig billigt.

Begagnat eller import från ex USA så kan man hitta grejor som fungerar, men inte ens då får man belysta riktmedel för under 1000kr. Kanske 4000-5000kr för budget och upp till 20 000kr.

Nu kommer kommer jag att låta som en gammal gaggig kärring men det billigaste fabriksnya som du kan lita på är en Bushnell Elite 3200 serie där du kan få en 3-9x40 från ca 1500-1600kr inklusive avgifter, Burris Fullfield för ett drygt ett par tusen. Och sedan hela vägen upp till 20 000kr, mer också om du vill ha det absolut värsta.

Eller så hittar man något begagnat av hyffsad kvalitet och där kan den som har tur och är tålmodig göra riktiga fynd.

Mikael

Publicerat

Vi kan konstatera att du inte kommer att finnas 800kr optik som har 50mm linser, belyst, zoom och som dessutom kommer att vara skottfast och fukttålig. Har du tur så, men med största sannolikhet så skiter det sig och det vart en dyr affär. 800kr för skrot är aldrig billigt.

Mikael

Tack för era svar, då blir det inget sådant.

Publicerat

Jag köpte förut en sån där "bushnell" 3-9x40 kina kopia för 300 spänn från hong kong (medveten om att det var en kopia) till mitt billiga luftgevär och det fungerar helt ok under dagsjus så länge det inte är motljus...MEN SÅNA SIKTEN HAR ABSOLUT INGET ATT GÖRA PÅ EN RIKTIG STUDSARE!!!! i bästa fall går det sönder på skjutbanan innan du kommer ut på jakt med den.

För att just "bushnell" har blivit kopierat så mkt verkar tyvärr en del tro att riktiga bushnell är dåliga saker, vilket inte alls stämmer. Bushnells högre serier, Elite 3200 - 4200 och 6500 är kvalitetsoptik, skottfasta och är enligt väldigt många ett av de allra prisvärdaste siktena på marknaden. Det finns hur många nöjda användare som helst. Dock har jag ingen erfarenhet kring bushnells billigare serier, banner och trophy - de kanske inte är så bra, jag vet inte.

Men köp aldrig ett kikarsiktes kopia till din studsare och hoppas på att du kommer undan billigt eller gör ett kap, det är bara snålheten som lurar visheten.