Publicerat Oktober 2, 200916 yr Är det nån som har en likadan (eller motsvarande om det nu finns) Albecom? Min gled ur fickan förra helgen, föll ca. 40 cm ner på en grusväg och la av helt och hållet (antingen är det riktigt skräp jag har köpt på mig eller så har jag haft lite otur för en sån liten stöt som detta innebär tycker jag att en jaktradio borde klara). Tänkte ta isär den för att kolla om jag hittar någon lödning som har gått eller nåt annnat som är uppenbart fel (chanserna är förvisso mikroskopiska eftersom jag är en teknisk dvärg) men kommer inte längre än de två skruvarna som sitter längst ner mot botten bakom batteriet. Den verkar hålla ihop duktigt även fast jag skruvar ur dessa. Har ni öppnat den och hur gick ni i så fall till väga? Jag vill inte bruka alltför mycket våld så här i inledningsskedet och jag kan bara misstänka att det kostar nästan lika mycket att lämna in den för reparation än vad det kostar att köpa en ny liknande radio. Jag lär väl kolla upp om den går att lämna in för lagning men jag är lite sugen på att se hur det ser ut själv innan jag lämnar bort den. Tacksam för råd och glada tillrop. Edit: Jag fick isär den (väldigt intressant att se hur det ser ut innuti) så jag formulerar om frågan: Har någon erfarenhet av vad det kan tänkas kosta att lämna in en dylik på reparation? Mvh. Fitzo
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Är det nån som har en likadan (eller motsvarande om det nu finns) Albecom?Min gled ur fickan förra helgen, föll ca. 40 cm ner på en grusväg och la av helt och hållet (antingen är det riktigt skräp jag har köpt på mig eller så har jag haft lite otur för en sån liten stöt som detta innebär tycker jag att en jaktradio borde klara). Tänkte ta isär den för att kolla om jag hittar någon lödning som har gått eller nåt annnat som är uppenbart fel (chanserna är förvisso mikroskopiska eftersom jag är en teknisk dvärg) men kommer inte längre än de två skruvarna som sitter längst ner mot botten bakom batteriet. Den verkar hålla ihop duktigt även fast jag skruvar ur dessa. Har ni öppnat den och hur gick ni i så fall till väga? Jag vill inte bruka alltför mycket våld så här i inledningsskedet och jag kan bara misstänka att det kostar nästan lika mycket att lämna in den för reparation än vad det kostar att köpa en ny liknande radio. Jag lär väl kolla upp om den går att lämna in för lagning men jag är lite sugen på att se hur det ser ut själv innan jag lämnar bort den. Tacksam för råd och glada tillrop. Edit: Jag fick isär den (väldigt intressant att se hur det ser ut innuti) så jag formulerar om frågan: Har någon erfarenhet av vad det kan tänkas kosta att lämna in en dylik på reparation? Mvh. Fitzo Ta o kontakta Albecom, dom är skitbra att ha att göra med. Fick kretskortet på min utbytt på goodwill. Försök att få tag på Ulf på Albecom. Dom kommer garanterat att försöka att hjälpa dig så enkelt och till så låg kostnad det bara går. Bara ett tips.
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Författare Ta o kontakta Albecom, dom är skitbra att ha att göra med.Fick kretskortet på min utbytt på goodwill. Försök att få tag på Ulf på Albecom. Dom kommer garanterat att försöka att hjälpa dig så enkelt och till så låg kostnad det bara går. Bara ett tips. Toppen. Tack ska du ha för hjälpen! Ska ta försöka få tag på Ulf. Mvh. Fitzo
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Garanti eller försäkring? skruva inte själv då utan låt systemet jobba!
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Författare Garanti eller försäkring? skruva inte själv då utan låt systemet jobba! Garanti: Nej Köpte begagnad, modellen har dessutom utgått av vad jag kan utläsa på Albecoms websida. Dessutom stod det någonstans att garantin inte täcker så kallade fallskador. Jag är relativt ärlig så att försöka snacka bort vad som hänt är inte heller aktuellt. Försäkring: Ja, normal hemförsäkring inklusive drulleförsäkring. Tror dock att självrisken ligger på 1500 pix så det blir nog inget av med att börja rodda med bolaget. Om den inte går att laga till en vettig penning blir det nog en ny apparat. Mvh. Fitzo
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Kolla så att batteriet fortfarande funkar o ger kontakt. Gå sedan till strömbrytaren, sitter den i volymkontrollen? Batterierna är tunga och det är en del kraft när de tar stopp efter ett fall. Strömbrytaren kan få sig ett knäck. Men själva kretskorten brukar oftast vara i glasfiber och ytmonterade komponenter vilket inte ger sig så jäkla lätt. Vad f-n vi monterar ju elektronik i missiler och till o med granater. Har själv jobbat med det och det är inte så jäkla märkvärdigt på missilsidan i alla fall. Vibrationstesterna är inte så direkt snälla och det skakar ett bra tag.