Publicerat November 18, 200520 yr Jahopp, jag erkänner, jag har aldrig skjutit en råbock, endast getter (3 st). Nu ska jag åka ner mot Örebro/Strydstads trakten 4 dagar nästa vecka och jaga rå. Säg att någon stackare har sina horn kvar där... Hur ser det ut denna årstid där? Visst är jag lite löjlig, det erkänner jag gärna ;D, men det skulle vara såå skoj med ett bock horn i mitt hobbyrum. Alex vovven ska med. Lovar att ta massor av kort och visa er. MVH Beretta
Publicerat November 18, 200520 yr Hornen sitter nog ett par veckor till men sen börjar dom lossna på de gamle,spetsarna kan gå ända in i januari innan dom tappar sina. Iofs ingen regel utan undantag,jag har skjutit bock i oktober som fällt hornen men det är ovanligt. Ingen snö i örebro men minusgrader och prassliga löv perfekt. Jag önskar dig en riktig jävla skitjakt /Micke
Publicerat November 18, 200520 yr Författare Hornen sitter nog ett par veckor till men sen börjar dom lossna på de gamle,spetsarna kan gå ända in i januari innan dom tappar sina.Iofs ingen regel utan undantag,jag har skjutit bock i oktober som fällt hornen men det är ovanligt. Ingen snö i örebro men minusgrader och prassliga löv perfekt. Jag önskar dig en riktig jävla skitjakt /Micke He he, vad glad Beretta blir nu. Hmmm, ska nog gå och klämma lite på bössan ikväll och drömma mig bort.