Publicerat Oktober 3, 200916 yr Kommit över en ask Sierra 120gr blyspetskula. Någon som har tips hur jag laddar den kulan med Norma 204 krut till 6,5x55. Max patronlängd ? krutvikt? hastighet? inte alltför snabb kula ca 800m/sek
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Kommit över en ask Sierra 120gr blyspetskula. Någon som har tips hur jag laddar den kulan med Norma 204 krut till 6,5x55.Max patronlängd ? krutvikt? hastighet? inte alltför snabb kula ca 800m/sek jag har laddat den med bra precision med 45 gr 204 cci 250 norma hylsa col 70,4 mm. men längden kanske inte blir bra i din bössa kolla din ff först.
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Författare jag har laddat den med bra precision med 45 gr 204 cci 250 norma hylsa col 70,4 mm.men längden kanske inte blir bra i din bössa kolla din ff först. Tackar för svaret, ska prova det! Är inte allt för erfaren att ladda, hur kollar jag friflykten på bästa sätt och hur stor ska den vara?
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Författare Tackar för svaret, ska prova det!Är inte allt för erfaren att ladda, hur kollar jag friflykten på bästa sätt och hur stor ska den vara? Hittade tips här på forumet hur man kollar friflykten, men hur stor friflykt bör man sikta på ?
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Tackar för svaret, ska prova det!Är inte allt för erfaren att ladda, hur kollar jag friflykten på bästa sätt och hur stor ska den vara? stoppa i läskstången mot stängt slutstycke (klicka inte) och rita av den vid mynningen, plocka sen ur slutstycket ock släpp ner en kula i patronläget (bara en kula, ingen patron) Håll den på plats med etc en penna och rita av läskstången igen. Mät avståndet du har på läskstångens markeringar, det är noll friflykt. kom ihåg att om du har ett hål längst fram på läskstången måste det täppas igen annars går spetsen på kulan in där. du kan börja med 3mm friflykt.
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Författare stoppa i läskstången mot stängt slutstycke (klicka inte) och rita av den vid mynningen, plocka sen ur slutstycket ock släpp ner en kula i patronläget (bara en kula, ingen patron) Håll den på plats med etc en penna och rita av läskstången igen. Mät avståndet du har på läskstångens markeringar, det är noll friflykt.kom ihåg att om du har ett hål längst fram på läskstången måste det täppas igen annars går spetsen på kulan in där. du kan börja med 3mm friflykt. Tackar för den också, suveränt forum det här!!!