Publicerat Oktober 4, 200916 yr nån som har en ? vad tycker ni om dom ? är inne att byta ut volvon mot en riktig 4x4 och dessa ser så snygga och karaktäriska ut! denna bil i fråga är kanske som jag köper för ett ganska bra pris. så ni andra cruiser ägarna vad tycker ni om era bilar ?
Publicerat Oktober 4, 200916 yr Författare finhunter har en som är rosa!!!! den funkar ypperligt ok låter bra har han alls haft nåt problem med den ? hur är det med rost ? :S är som sjukt sugen att bara åka iväg imorron o köpa den
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Den här skulle jag kunna tänka mig http://www.aftonbladet.se/bil/article5877426.ab
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Författare Den här skulle jag kunna tänka mig http://www.aftonbladet.se/bil/article5877426.ab vilken skit tidning, "Är man inte intresserad av vapen och fylla finns ett mer sansat picknickpaket istället för vapenskåpet " vilken bild får alla nu, det går ju inte att ha vapen och sprit skilt, nej dom 2 hör alltid ihop... men annars gudfan va snyggt de va ^^ skulle bygga liknande till toytotan
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Finns kanske en anledning till att 9 av 10 safari firmor i Sydafrika kör Landcruiser
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Författare Då är man 2 steg närmare att vara en toytotota ägare ringde killen bilen låter bra, åker imorn/övermorn och checka den/köpa den vill se minen på älgjägarna då jag kör till stugan med den på lördag :D
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Helt rätt Klart du ska ha bilen, skit i om det är lite rost, det är ju jordens coolaste jaktbil
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Författare Helt rätt Klart du ska ha bilen, skit i om det är lite rost, det är ju jordens coolaste jaktbil kan ju bli att jag blir en offare(offroadare) och glömmerhelt vad jakt är. fasiken med denna kör jag ju ut till älgpasses, sedan vinshar jag mig up på tornet och skjuter från taket ;)
Publicerat Oktober 8, 200916 yr Författare Mycket rost???? för mycket. glapp i alltind, kunde rymma en hel 308 genom dörrarna mm. kändes som att köra en traktor , mossa växte lite här och där. alla lås var övermålade så bilen gick inte ens att låsa fattar inte hur den slapp genom besiktningen... och målningen var inte heller riktigt så perfekt :S
Publicerat Oktober 11, 200916 yr då har jag hittat en ny en Förvänta dig inte mycket komfort av den bara! Det är som att åka traktor. Jag själv kör en Toyota landcruiser 90. Den kombinerar komfort och suverän frmkomlighet i terräng. På landsvägen går den underbart tyst. 3,4 l V6 och permanent 4wd. HJ och BJ modellerna är mer traktorliknande i komfort. Men suveräna på att ta sig frami terräng. Jag har provkört min modell 90 i grusgropar, oplogade vintervägar, vatten utan problem. Har även lyckats köra fast den i en plogbrink förra vintern. Det spelar ju ingen roll med vad du åker! Rullar den så kan du köra fast med den. Allt har ju att göra med fäste och markfrigång. Bifogar en bild på den modellen som jag menar!
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Kolla på www.4x4sweden.se Skaffa inloggningskonto (Gratis) och ställ frågor i det forumet. Där får du nog mycket kompetenta svar. Min uppfattning om Toyota är att dom håller sjukt bra, så när nånting väl går sönder så har det rostat fast. Bättre då med Jeep som går sönder långt innan det rostat fast.
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Författare Förvänta dig inte mycket komfort av den bara! Det är som att åka traktor. Jag själv kör en Toyota landcruiser 90. Den kombinerar komfort och suverän frmkomlighet i terräng. På landsvägen går den underbart tyst.3,4 l V6 och permanent 4wd. HJ och BJ modellerna är mer traktorliknande i komfort. Men suveräna på att ta sig frami terräng. Jag har provkört min modell 90 i grusgropar, oplogade vintervägar, vatten utan problem. Har även lyckats köra fast den i en plogbrink förra vintern. Det spelar ju ingen roll med vad du åker! Rullar den så kan du köra fast med den. Allt har ju att göra med fäste och markfrigång. Bifogar en bild på den modellen som jag menar! komfort är för kvinnor och bågjägare J/K, men vill ha en bil som man verkligen slipper till mitten av halvetet utan att vara skiträdd vilket man nog inte gör med en 90 men man får se vad som kommer
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Och den där Robert Collin... Kan dom inte skaffa en motorjournalist som åtminstånde har liiite bilintresse. Han har ju som sin främsta uppgift att dissa alla 4wd bilar. VW Polo verkar vara den bästa o mest ultimata bil han provat innan Toyota Prius kom...
Publicerat Oktober 11, 200916 yr komfort är för kvinnor och bågjägare J/K, men vill ha en bil som man verkligen slipper till mitten av halvetet utan att vara skiträdd vilket man nog inte gör med en 90 men man får se vad som kommer Har du kört mycket modell 90? Ta och prova den först innan du uttalar dig! Den tar sig fram på mycket svåra ställen. Sen blir ju inte saken sämre av att den har komfort som en limousin. Det finns en anledning till varför FN styrkorna i afrika och afghanistan väljer landcruiser modell 100. Trots att det är en komfortabel bil. Den tar sig fram! Om du skiter i komforten så ska du välja en VAZ Niva. Kanonbil på att ta sig fram. Nog fixar denna "stadsjeep" mer än du anar!
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Och den där Robert Collin... Kan dom inte skaffa en motorjournalist som åtminstånde har liiite bilintresse. Han har ju som sin främsta uppgift att dissa alla 4wd bilar. VW Polo verkar vara den bästa o mest ultimata bil han provat innan Toyota Prius kom... De flesta 4wd bilar är ju miljöbilar! Tänk bara på hur långt ut i miljön man tar sig med en sån!