Publicerat November 19, 200520 yr Igår när jag besiktigade bilen passade jag och brosan på att gå in i ett närliggande vapenvalv för lite brukligt dräggel. På begagnat hyllan hittade jag en liten och tydligt gammal pumprepeter i 22LR utrustad med en ltet sikte med tyska ettan. Med tanke på mina begränsade kunskaper om gamla vapen trodde jag att det var en Winchester 61, dessa är dock ovanliga som jag har förstått det och lappen bössan var utrustad med sa mig dock att det var en Browning. Mötet avslutades just där då vi fick bråttom hem pga av en tidsöverenskommelse, kass timing som vanligt när det gäller intressanta vapen... Så fort jag har vägarna förbi där igen skall jag undersöka saken. Vad tror ni att det är för vapen? Vad har Browning gjort för några pump 22:or? Är det någon här på forumet som har en liknande?
Publicerat November 20, 200520 yr Författare Snygg, plinkingbössan nr.1 ?! Den är snarlik den jag såg, är det en win 61? När är den tillverkad? Vart hittade du den? Hur skjuter den?
Publicerat November 20, 200520 yr FN trombone , tillverkad av FN sedan 1922............... Jag köpte min -91 MVH Håkan
Publicerat November 20, 200520 yr Författare Ok! Hur trivs du med bössan, precision, användarvänlighet? Jag antar att det är ett vridmonatge man ser på bilden och att det är special special?! Personligen tror jag att en sådan rent av skulle äta skott om den bodde hos mig... Det skulle inte finnas en hel ölburk så långt ögat kunde nå ;D ;D ;D Jag tror jag skall ta en titt till på det ex jag hittade här om dagen, priset var dessutom mycket tilltallande
Publicerat November 21, 200520 yr Recknagel vridmontage där jag svarvat ringarna för att bättre passa ihop med bössan. Kikaren är en pecar 2,25X64 som är rätt så rätt tidsmässigt och utsendemässigt. Bössan är jättekul att skjuta med, men oftast blir det min tunga mauser med den långa kikaren. Precisionen har jag aldrig testat ordentligt, däremot har jag skjutit rätt många tusen snabbskott med den. Tack och lov har jag denna bössa på målskjutningslicens, så den stör inte övrigt innehav. MVH Håkan
Publicerat November 21, 200520 yr Författare Vridmontaget ser mycket snyggt och välgjort ut! Tror du att det rent allmänt är svårt att få målskjutningslicens på en sådan bössa eller är det beroende på vart man satt ner sina bopålar? Själv har jag en finnfire varmint som skjuter bra men det hade varit kul med en riktig plinkingbössa också....