Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny bössa. Rem 700 LTR

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Jag köpte mig en ny bössa idag med nytt kikarsikte på :) och tänkte lyssna om det finns någon med erfarenhet av denna bössan och eller denna kikaren. :D

Bössan jag köpte är en Remington 700 LTR i kaliber 308 och på denna satte jag på en Leupold VX3 6.5-20x50 kikare.

Jag var väldigt länge inne på en Remington VTR men ändrade mig sista sekunden till en LTR då jag tyckte att stocken kändes mer gedigen och stabil.

Någon som har några åsikter om detta val eller ska jag genast åka in till butiken och ändra något ? :)

Med vänliga häslningar och önskan om "skitjakt"

Michael Jonsson

Publicerat

Du blir nog inte missnöjd! ;p

Publicerat

Det läre väl vara en av de mer omskrivna modellerna här och på grannkanalen. :D

Publicerat

Kanonbössa! Har en likadan själv och har aldrig varit så nöjd med en bössa som jag är med den. Bara att gratulera till ett fint köp.

Publicerat

Helt klart ett bättre val än VTR som jag inte skulle vilja ha om dom så kastade en efter mig. LTR stocken är en HS precision och inte hälften så sladdrig som VTR stocken.

Min LTR skjuter mycket bra med det mesta jag stoppar i den förutom lätta kulor i 150 grains klassen. Jagar med Oryx 11,7 gram och dom jag använder nu är hemstöpta med maxladdning och dom håller ihop tätt och bra. Det jag var missnöjd med är väl trycket men det är nu bytt mot ett Shilentrycke.

Publicerat

Bra bössa med en ritkigt fin kikare, jag har samma kombination. Kikaren sitter i Leupold QRW och jag har även en Bushnell 6500 2.5-16x50 som ska få fästen också

Publicerat
Min LTR skjuter mycket bra med det mesta jag stoppar i den förutom lätta kulor i 150 grains klassen. Jagar med Oryx 11,7 gram och dom jag använder nu är hemstöpta med maxladdning och dom håller ihop tätt och bra. Det jag var missnöjd med är väl trycket men det är nu bytt mot ett Shilentrycke.

Min LTR som iofs inte ser ut som en LTR längre är utan tvekan den bössan jag är mest nöjd med av alla min vapen jag ägt(och det är många)

Liksom Mickel har jag bytt trycke till ett Jewell och min skjuter precis som Mickels inte så bra med 150grainskulor men sjukt bra med kulor mellan 165-180 grains.

Om jag bara skulle få behålla ett vapen av mina sex så blev det denna!

/Micke

Publicerat

Gillar min med skarpt, men blir ytrost väldigt lätt på den minsta fukt så. Sen är den nitrerade ytan inte den lättaste att hålla ren och avlägsna smuts från. Annars en kanon bössa..

/Niclas

Publicerat
Gillar min med skarpt, men blir ytrost väldigt lätt på den minsta fukt så. Sen är den nitrerade ytan inte den lättaste att hålla ren och avlägsna smuts från. Annars en kanon bössa..

/Niclas

Det har jag faktiskt inte råkat ut för trots att jag slarvat efter regniga jaktdagar och bara ställt in bössan i skåpet. Däremot vill min Beretta Silver Pigeon gärna rosta om jag ej oljar riktigt.

Publicerat

Har heller inga problem med rost, inte ens saltvattnet biter... :lol:

Publicerat

Frågan är ju vad det är för fel på min bössa då?! Får fläska på lite mer med olja kanske..

Publicerat

Är också supernöjd med min LTR. Smidig och och liten. HS stocken känns inte så plastig och rasslig som Tikka tex och inte lika "kall " om ni förstår vad jag menar /Erik