Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken Beretta skall jag välja?

Featured Replies

Publicerat

Håller som bäst på att jämföra en beretta 686 E sporting Black med en 686 Silver Pidgeon S.

Jag kommer att både jaga och skjuta lerduvor med övervikt för lerduvor.

Vad har ni för åsikter om dessa två eller om andra berettor?

Publicerat
Håller som bäst på att jämföra en beretta 686 E sporting Black med en 686 Silver Pidgeon S.

Jag har en 686E sporting, samma som Black fast med blank låda, med 76cm pipor.Trivs bra med den, men det beror ju på vad det är för duvor du ska skjuta, är det främst skeet skulle jag välja kortare pipor. Jag skjuter mest sporting med min och det funkar den ju utmärkt till, men kan nog tycka att den är lite i tyngsta laget att jaga med, men ingen större fara. Känn på bössorna samtidigt om du kan. Tror nog du blir nöjd med sportingen om du övervägande ska skjuta duvor, men tänk över piplängden.

Publicerat

Kanske en Browning istället <_<

Publicerat
Kanske en Browning istället <_<

KLOCKRENT!!!

Detta inlägg nomineras nu till veckans inlägg <_<

Det finns bara ett sätt att köpa en hagel pang och det är att klämma, jämföra, klämma, provskjuta, jämföra, och klämma lite till, Sen är det bara att slå till! B)

Publicerat

Mig vetterligen är dem i stort sätt samma bössa, nämligen Beretta 68x serie -- jävla bra bössor. Håller hur länge som helst, mkt folk som kan fixa dem om det blir problem / gött om reservdelar.

Mike Yardley (google-a upp namnet om du vet inte vem han är) kallar Silver Pigeon hans "desert island gun" i hans "10 best shotguns" artikel. Nog sagt.

Hälsningar,

Florian

P.S. Och ett tips: Strunta i Brownling pojkarna....Dem vägrar erkänna att finns bara _ett_ land där dem kan bössor (och, kanske två...eller tre ;)) men absolut inte jänkarna. När vad det sista gngen du såg nåt med stil, kvalitetskänsla och hållbart som kom från Amerika ? Just det... :P Och i Belgien, dem kan bara öl....;)

(/me springer så fort det bara går)

Publicerat
Mig vetterligen är dem i stort sätt samma bössa, nämligen Beretta 68x serie -- jävla bra bössor. Håller hur länge som helst, mkt folk som kan fixa dem om det blir problem / gött om reservdelar.

Mike Yardley (google-a upp namnet om du vet inte vem han är) kallar Silver Pigeon hans "desert island gun" i hans "10 best shotguns" artikel. Nog sagt.

Hälsningar,

Florian

P.S. Och ett tips: Strunta i Brownling pojkarna....Dem vägrar erkänna att finns bara _ett_ land där dem kan bössor (och, kanske två...eller tre :P) men absolut inte jänkarna. När vad det sista gngen du såg nåt med stil, kvalitetskänsla och hållbart som kom från Amerika ? Just det... ;) Och i Belgien, dem kan bara öl....B)

;)

Publicerat

Hälsningar,

Florian

P.S. Och ett tips: Strunta i Brownling pojkarna....Dem vägrar erkänna att finns bara _ett_ land där dem kan bössor (och, kanske två...eller tre :P) men absolut inte jänkarna. När vad det sista gngen du såg nåt med stil, kvalitetskänsla och hållbart som kom från Amerika ? Just det... ;) Och i Belgien, dem kan bara öl....B)

Italien har framför allt givit världen tre saker, Romersk rätt, Spaghettin och Maffian "Douglas Thompson" ;)

Publicerat

hej,

bra fråga :lol:

eftersom jag själv i min ungdoms glada dagar gjorde "misstaget" att köpa en fin Beretta med för korta pipor så är det nog det jag skulle fokusera extra mycket på idga, lååånga pipor för flyktskytte :blink: