Publicerat Oktober 7, 200916 yr Fick via en polare tag på denna: http://www.z-aim.com/index-se.asp?id=15 Lånade hem den på prov och tror nog att det blir en "keeper" Sen gråtussarnas intåg i markerna bandar vi på älgjakten. Då hundarna är löshundar har de lite svårt att hålla sig lugna och sansade när de får älg framför sig. Således "går" man inte med hund i vårt jaktlag - man "åker" hund Hemma i hallen verkar detta vara en bra lösning! Hoppade nerför trappen - gjorde stridsrullning - kröp under bordet men bössan satt kvar! Återstår att se om det funkar lika bra i skogen. Nån som använder den? Och vad tycker ni? Happy hunting!
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Jepp, jag och frugan har använt dessa på älgjakten i två år nu, och jag har svårt att tänka mig något bättre i remväg när man rör sig i terrängen. Bössan ( T3:or i våra fall.) sitter som gjuten mot ryggen, och det går snabbt att få av sig pangen, inget problem heller att ha rygga eller midjebälte. Mycket bra också vid skidåkning, och när man klättrar upp och ned ur torn och treestands etc. Värd varenda krona i mina ögon.
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Författare Jepp, jag och frugan har använt dessa på älgjakten i två år nu, och jag har svårt att tänka mig något bättre i remväg när man rör sig i terrängen.Bössan ( T3:or i våra fall.) sitter som gjuten mot ryggen, och det går snabbt att få av sig pangen, inget problem heller att ha rygga eller midjebälte. Mycket bra också vid skidåkning, och när man klättrar upp och ned ur torn och treestands etc. Värd varenda krona i mina ögon. Götta! Nu är det bara en automatisk slyröjare 3m framför hunden som är kvar på önskelistan!
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Götta! Nu är det bara en automatisk slyröjare 3m framför hunden som är kvar på önskelistan! Mhmm..och stenblocksbortagare..åtminstonde på mina marker som ligger vid kusten.. Funderar på om jag ska ta en kurs i grottutforskning och en i bergsklättring, för det är antingen att man trillar i nått jäkla hål mellan två stenar, eller att man får klättra över skiten, medans jycken stirrar otåligt på en och undrar varför man sölar så...
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Götta! Nu är det bara en automatisk slyröjare 3m framför hunden som är kvar på önskelistan! Ännu bättre med än gråbensröjare kanske..
Publicerat Oktober 7, 200916 yr Författare Ännu bättre med än gråbensröjare kanske.. Ja det har du fanimej rätt i...felprioriterade där! Funderar på ett aggregat som jag kan sätta fram på 4hjulingen när inte snöbladet sitter där. En "tugg" eller nåt motsvarande..."röja" varg istället för pass liksom...för dom är väl inte så skygga dom där grå rackarna va?