Publicerat November 19, 200520 yr Är det någon som har en bild eller skiss på en kolv där det lagts in en kil mitt i kolven för att höja kolven.... Baikal´n är nog så låg så till våren blir det att såga lite...... Nu blir det lite tejp å sånt.....
Publicerat December 8, 200520 yr I Christer Holmgrens bok "Praktiskt jaktskytte" (mycket bra) som borde finnas på biblioteket (annars kan dom låna hem den) finns på sidan 188-189 bra bilder på hhur man kan bygga om en stock/kolv ex. visar ombyggnad av en gammal rak militärstock till snygg custom bygd. något som alla som inte har tummen mitt i handen klarar av. "Friskt vågat......" DT
Publicerat December 8, 200520 yr Hej!! Jag vet inte var du bor men det finns en kille som heter Andreas Forslund och bor i Kalix som jag kan rekommendera han bygger om och gör ställbara kolvar.
Publicerat December 8, 200520 yr Hej!!Jag vet inte var du bor men det finns en kille som heter Andreas Forslund och bor i Kalix som jag kan rekommendera han bygger om och gör ställbara kolvar. Hört talas om han av flera personer jag också.....eller aldrig hört namn...men en kille i kalix..lär ju inte vara så många "kolvbyggare" där.
Publicerat Januari 1, 200620 yr hej Kolvmakaren!! Jag ska komma in med en 682:a som du ska få göra om till ställbart. om du har läst vapentidningen nyligen så hade dom ett reportage om Håkan Dalby och hans bössor, jag skulle vilja ha något som ser ut som den förhöjningen som han har. Jag hör av mig.