Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgolycka 20091009

Featured Replies

Publicerat

Är så in i h..... trött men måste ändå peta in lite...

Påkörd älg i morse, den gick sen i pass strax innan 18.00

En bit över 11.5 km spårning av Blackie.

o jag sköt 2 bom på älgen i början. fibbel bakom kolven o lindrigt lugn hund i lina kan jag nog skylla på.. ;)

K9es markern här på forumet.

Jag fick kramp i bägge benen mot slutet o har haft anfall till o från nu ikväll... satan va ont de gör.

o Blev 1h o 20 minuter försenad till kalaset med fruns släkt.... fast de är ju rätt vana..

Stod vid den döda älgen 17.53 o kalaset började 18.00...

Låg på golvet o skrek med våldsam kramp i båda låren 3 ggr under kalaset...

Åt frukkost vid 06.00 sen va jag o röjde sly vid torpet till 12 tiden o direkt till K9 o eftersöket.

Antar att vätske o matbrist ökar på risken för kramp i musklerna.

Men va faen gör väl det :rolleyes:

Sitter här som det vrak jag är med ett fånigt leende på läpparna.. :o:D

Fick SMS för en stund sen att det kördes på ytterligare en älg 300 m från den vi fick, denna blev i diket o avlivades av någon förbipasserande.

Tydligen gammal bogskada o käke på den älgen, troligt en som kördes på för någon vecka sen där eftersöket misslyckades.

Hade bara mobilen men tog nått kort med den, ska se om jag kan peta in nått i morgon.

K9 får väll fylla på om jag glömt nått, tack förresten K9, de va en kul eftermiddag mot kväll.. ;)

Publicerat

Jag hörde rykten om att det var något på g nere hos honom.

Skönt att ni fick tag i den till slut.

/Lasse

Publicerat

Tuffa tag!

" A late-pull in the What" är inte och leka med än mindre kramp i låren, ej avis :wub:

Publicerat
  • Författare

Blev rätt kassa bilder men en kan jag ju bjuda på. :wub:

post-348-1255158822_thumb.jpg

Publicerat

Måste bara säga att jag är ruskigt inmpad över Blackies spårning.En hund som håller ihop i 11km med spårning i 4 timmar är något du ska vara ruskigt rädd om. Impad av den hunden!'

Föresten, jag hörde ngt om patroner på tvären och lite pyssel med halvautomat också? :)

Publicerat
  • Författare
Måste bara säga att jag är ruskigt inmpad över Blackies spårning.En hund som håller ihop i 11km med spårning i 4 timmar är något du ska vara ruskigt rädd om. Impad av den hunden!'

Föresten, jag hörde ngt om patroner på tvären och lite pyssel med halvautomat också? ;)

hmm.. jo o så vad det inte jag som skulle ha en patron i loppet.. ;)

Hade jag haft det som jag brukar så vore det nog en död älg i första läget.

Iofs snett framifrån men den avfyrningen satt som en smäck o allt va rätt perfekt förutom att de klickade...

Repeterade o patronen hamnade på tvären, fick öppan magasinet o mecka lite o så fick man äntligen in en patron o då va det skott i vändande älg, troligen längs med bakifrån.. o nästa vet i faen vart jag höll för hundskrället drog till o så tappade jag linan efter skottet så de blev lite panikartat o int såg jag vad som hände med älgen heller.

Tyckte iofs att det rök till i kvigan men de va nog inbillning eller önsketänkande..

under tiden så tog nog K9 en fikarast eller nått o studerade spektaklet.. :P

Du vet jag o skytte o publik... ;)

Va det gäller hunden så tror jag nog hon fixar spårar längre än jag orkar gå....

Funderar på en sele o cykelkärra o hänga på bakom så kan jag sitta o åka snålskjuts där med mina krämpor... :)

Kommer va skjutklar hädanefter iallafall...

Nämde de där om Ökl viltspår till K9... 600m fyra vinklar hm... vicken baggis.. B)

Publicerat
Nämde de där om Ökl viltspår till K9... 600m fyra vinklar hm... vicken baggis.. ;)

Får skapa en ny klass för viltspår där NS och Blackie får bestäma reglerna. :)

Förslag på namn är välkommna.

Är satans imponerad av er bådas arbete gör vågen två gånger framför datorn. ;)

Lasse

Publicerat

Ruggigt NS!

Eftersöksmaraton? Är det inte lite Bayrarspyke i dej? Mr Bergs Bayrare Loke har något sånt där psyke där begreppet "lägga av" inte existerar öht..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Vi hade ju ståndhund med, vilket jag inte nämnt.. men den funkade inte riktigt.

Vetrinär koll o konstaterat 2 infektioner, vad vet jag inte men medicinering och sjukskrivning 2 veckor.

Blodprov tagna för fästingburna sjukdomar oxå.

Surt o få hunden sjukskriven första 2 älgjaktsveckorna...

Men ändå på nått vis en lättnad o få en förklaring till varför den inte fungerade.

Publicerat
Vi hade ju ståndhund med, vilket jag inte nämnt.. men den funkade inte riktigt.

Vetrinär koll o konstaterat 2 infektioner, vad vet jag inte men medicinering och sjukskrivning 2 veckor.

Blodprov tagna för fästingburna sjukdomar oxå.

Surt o få hunden sjukskriven första 2 älgjaktsveckorna...

Men ändå på nått vis en lättnad o få en förklaring till varför den inte fungerade.

Sen är det nog extra surt då det är andra året i rad hundstackarn blir sjukskriven första veckan på älgjakten.. :/