Publicerat Oktober 10, 200916 yr ja ni i övermorgon börjar älgjakten så imorgon blir det att dra ner till småland planerar lite rådjursjakt och räv lock imorgon ska bli kul och se om vi får skjutit någon älg i år, har vart dåligt med det de tidigare åren förra året sköt vi en kviga de tre första dagarna och någon kalv också tidigare år har vi kanske bara skjutit en kalv per år
Publicerat Oktober 10, 200916 yr ja ni i övermorgon börjar älgjakten så imorgon blir det att dra ner till småland planerar lite rådjursjakt och räv lock imorgon ska bli kul och se om vi får skjutit någon älg i år, har vart dåligt med det de tidigare åren förra året sköt vi en kviga de tre första dagarna och någon kalv också tidigare år har vi kanske bara skjutit en kalv per år Jag är bjuden på min första älgjakt på måndag,, och kan inte åka p,g,a jobbet
Publicerat Oktober 10, 200916 yr Jag är bjuden på min första älgjakt på måndag,, och kan inte åka p,g,a jobbet du kan alltid sjukanmäla dig själv "råkar" jag vara sjuk två dar från skolan
Publicerat Oktober 10, 200916 yr du kan alltid sjukanmäla dig själv "råkar" jag vara sjuk två dar från skolan Jaså,,nämnde jag att jag är lärare
Publicerat Oktober 10, 200916 yr Jaså,,nämnde jag att jag är lärare ne dt gjorde du inte men sen att du bor i falun så dt är ingen risk att du sabbar min älgjakt
Publicerat Oktober 10, 200916 yr ne dt gjorde du inte men sen att du bor i falun så dt är ingen risk att du sabbar min älgjakt Nej då, Skitjakt på dig.
Publicerat Oktober 11, 200916 yr ja som sagt så är de ju dax för älgjakten 2009-2010. vår tilldelning i år är 2 stora och fritt på kalv så man får ju hoppas att de dyker upp någon älg var o provsköt bössan igår lagom inför älgjakten hehe och nu ska jag iväg till skogen och kolla om de finns nå spår efter skogens konung . skitjakt på er allesammans!
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Tänkte bara kasta in ett stort lycka till o skitig jakt på er alla, både söder som norra sverige. =) För om ca 7 timar befinner jag mej på väg till mitt torn. =) o där ska jag sitta om så är det sista jag gör. =) God natt.. =)
Publicerat Oktober 11, 200916 yr Älgjakten börjar ju i september, vet väl alla Skitjakt på er i alla fall!
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Nu är det nära om 20 min sitter jag i bilen om 35 min står jag och inväntar skjutljuset Rekat lite sista dagarna har haft ko två kalvar och ett till vuxet djur i området som jag ska kolla av innan samlingen. Har jag samma flyt som förra året fördå sköt jag en 6 taggare direkt. . Nu är det dags för sista kollen att allt är med. Skit jakt på er go vänner. Lasse
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Älgjakten börjar ju i september, vet väl alla Skitjakt på er i alla fall! Jomenvisst...i de arealmässigt största delarna av Sverige har det jagats älg sedan september (med brunstuppehåll naturligtvis). Oktoberjakten började i lördags...2 jaktdagar med delvis spårsnö avverkade i helgen...kul men otroligt svårt att gå på stånd odyl pga knasterskare Men...skitjakt på er sörlänningar
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Jomenvisst...i de arealmässigt största delarna av Sverige har det jagats älg sedan september (med brunstuppehåll naturligtvis). Oktoberjakten började i lördags...2 jaktdagar med delvis spårsnö avverkade i helgen...kul men otroligt svårt att gå på stånd odyl pga knasterskare Men...skitjakt på er sörlänningar I nordligaste länet börjar vi inte förrän till helgen. M a o den 17/10.
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Vi började idag, verkar vara bättre med älg iår. Fler älgobs idag än på hela premiärveckan förra året tror jag... Vi sköt en kviga och har två kalvar kvar.
Publicerat Oktober 12, 200916 yr Min kamrat träffade en kalv idag vid 0700, med bilen! Både han och hans dotter klarade sig bra, dock inte bilen. Han undrade om det var premiärens första älg...
Publicerat Oktober 12, 200916 yr 0710 var älgjakten slut, fick skjuta 1 kalv han inte dricka upp kaffet äns
Publicerat Oktober 14, 200916 yr kom hem från älgjakten igår tråkigt nog. sköt inget på de två dagar jag var med tyvärr, de har jagat idag också men har vart i skolan idag farsan kunde inte vara ledig längre från jobbet tyvärr jag som hade sjukanmält mig tre dagar i förväg