Publicerat Oktober 13, 200916 yr har nu kommit på en trevligt och fiffig xtra tillbehör/uppfinning till ett av mina vapen. prototyp finns inte , alla ritningar är i min hjärna, så hur gå till väga för att få patent ? måste man först ha en prototyp ? osv osv ?
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Att söka ett patent för det egna landet kostar runt 250 000 kr om man gör mycket av arbetet själv, genom en patentbyrå så kostar det väsentligen mer. Frågan som jag ser det är varför vill du patentera den idé? Utan att vara ett dugg säker på saken har jag svårt att tro att man idag med konventionella vapen kan komma upp med en ny pryl som är möjlig att patentera. /Christian
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Skit patent det går ändå alla andra runt på något sätt om din pryl blir eftertfrågad... Kolla med en fabrik och sätt igång och tillverka o sälj istället. Har du tur kommer du hinna göra en hacka innan massor av folk/företag gör kopior på din ide.. /Petter
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Författare fasiken kostar sådär mycket well varför ? enkelt ha ensam rätt att producera skiten accesoaren till vapnet finns inte nånstans har sökt och sökt efter en sån och efter inget hittande så skissade jag upp några ritningar. och jag fattar ännu inte varför ingen har gjort en sån :| kan säga att den är till min ruger pistol vilket är ju i princip världens mest sålda .22 pistol och med xtra shit så långt ögat når. men endå hittar jag inget av detta/dessa saker. :/
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Författare Skit patent det går ändå alla andra runt på något sätt om din pryl blir eftertfrågad...Kolla med en fabrik och sätt igång och tillverka o sälj istället. Har du tur kommer du hinna göra en hacka innan massor av folk/företag gör kopior på din ide.. /Petter blir väl att göra så . frågan är bara vart man skall börja sniffa runt
Publicerat Oktober 13, 200916 yr min far har lite olika patent och har tagit fram olika produkter och det är ett jävla skit att kosta pengar tyvärr. nu har jag ingen aning om vad det är men att börja en produktion och att få ut det till kund är dyrt vad det än är, så vore jag dig så skulle jag försöka sälja iden. läs håkan lans bok så kan du få se hur riktigt illa det kan gå fast man har bra ideer. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_145833.svd
Publicerat Oktober 13, 200916 yr Författare min far har lite olika patent och har tagit fram olika produkter och det är ett jävla skit att kosta pengar tyvärr.nu har jag ingen aning om vad det är men att börja en produktion och att få ut det till kund är dyrt vad det än är, så vore jag dig så skulle jag försöka sälja iden. läs håkan lans bok så kan du få se hur riktigt illa det kan gå fast man har bra ideer. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_145833.svd länken fungerar tyvärr int. men hur skall man kunna sälja iden utan patent ? man visar sina grejer, stora bolaget säger haha nej, 6 månader senare har dom "min" product ute som dom påstår ha upfinnit.
Publicerat Oktober 13, 200916 yr länken fungerar tyvärr int. men hur skall man kunna sälja iden utan patent ? man visar sina grejer, stora bolaget säger haha nej, 6 månader senare har dom "min" product ute som dom påstår ha upfinnit. här är en annan länk. http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5kan_Lans ja det finns flera vägar men du ger inte företagen någonting rakt upp och ner såklart, en jurist är bra att ha med från dag ett och att skaffa kontakt med någon som gått igenom samma process är ju guld värt som sagt. min far har en kompis som förlorade hus och hem samt senare familj pga att han försökte lansera sin ide med en hopfällbar såg så ta det försiktigt. hoppas jag inte låter negativ jag önska dig all lycka med iden.