Publicerat Oktober 13, 200916 yr På mina jakt marker är det nu 35cm snö redan... jag har nog aldrig varit med om det så här tidigt. Det finns nog risk att det ligger kvar då det är vältigt kallt i backen. Jag har faktiskt funderat på att ta fram skidorna redan då det är i stort sett helt täckt med snö under träden. Hur är det med er andra, har någon tagit fram laggarna ännu?
Publicerat Oktober 13, 200916 yr På mina jakt marker är det nu 35cm snö redan... jag har nog aldrig varit med om det så här tidigt. Det finns nog risk att det ligger kvar då det är vältigt kallt i backen.Jag har faktiskt funderat på att ta fram skidorna redan då det är i stort sett helt täckt med snö under träden. Hur är det med er andra, har någon tagit fram laggarna ännu? Helt rätt Hallen! Vi har inte mer än 5-6 cm i Bondersbyn ännu men det har varit kallt länge. Ca. 3-3 1/2 v med konstant minusgrader på nbätterna, frånsett i onsdags när det regnade här.
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Inte en flinga inom synhåll i piteå än. Men de kommer så småningom, men vi har haft minusgrader dygnet runt nån vecka. Men det brukar pendla hips vips blir det plusgrader flera veckor
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Första Oktober,Västra Gällivarefjällen... Du ska då alltid vara värst niak! Härliga foton!
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Tack ! Nån måste ju vara värst.Vi hade snö över knäna i videsnåren,blev inte mycket till jakt...
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Tack ! Nån måste ju vara värst.Vi hade snö över knäna i videsnåren,blev inte mycket till jakt... Varsågod! Ja, det blir ju du automatiskt när du bor som du gör. Oh shit! Har du halvmetern el. mer redan?
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Varsågod! Ja, det blir ju du automatiskt när du bor som du gör. Oh shit! Har du halvmetern el. mer redan? Nää här runt samhället är det bara 5-10 cm.Fint jaktföre men få och skygga fåglar...
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Författare Jag tror väl att det inte är någon idè med skidor, för de bär väl ingenting?
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Ny dag,nya förhållanden.Har regnat hela dagen men snön ligger ändå kvar till stor del.Minusgrader utlovas i helgen så det kan bli besvärligt både med och utan skidor.
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Märklig höst detta. Först tokvarmt och det höll i sig stora delar av september månad. Hyffsat bra jakttemp i slutet på september och poff, nu full vinter med 30 cm snö och ner till 10-15 grader kallt på nätterna. Jagar också på Hallens marker och fundera allvarligt på årets första toppfågelsväng till helgen, med skidor på Niak, underbara blider, fan vad jag vill upp på fjället och speciellt till fjället med stort S
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Märklig höst detta.Först tokvarmt och det höll i sig stora delar av september månad. Hyffsat bra jakttemp i slutet på september och poff, nu full vinter med 30 cm snö och ner till 10-15 grader kallt på nätterna. Jagar också på Hallens marker och fundera allvarligt på årets första toppfågelsväng till helgen, med skidor på Niak, underbara blider, fan vad jag vill upp på fjället och speciellt till fjället med stort S Har varit där en dag i bra väder,på barmark.Hittade tio ripor och hade fem med hem.Nu får fjällen vila för i år,om inte....
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Finns även några bilder i tråden "Bilder på våra stående".Kanske Seger känner igen terrängen på den första bilden...
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Finns även några bilder i tråden "Bilder på våra stående".Kanske Seger känner igen terrängen på den första bilden... Oja, kände igen mig ganska omg. Däremot blev jag nyfiken på var bilden längst ner är tagen
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Oja, kände igen mig ganska omg.Däremot blev jag nyfiken på var bilden längst ner är tagen Trådkapningen når sitt klimax ! Bilden är tagen 90 km väster om den första,kanonjakt men rätt så dyrt att ta sig dit...