Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kan bössan explodera av...

Featured Replies

Publicerat

kan min bössa explodera av att jag har tygtejp på pipan (se avatar) var en gammal gubbe som sa det till mig på älgjakten igår :)

gav honom ett rejält skratt tillbaka ;) men vad säger ni har han rätt eller har jag fel?? B)

Publicerat

Du menar alltså den cammotejp du har på pipan ?

Rent struntprat, för om det skulle stämma så hade mina studsare flugit i luften för länge sedan.. :)

Jag har tejp för pipmynningen också, maskeringstejp eller vanlig genomskinlig när jag går i skogen, och den påverkar varken träffbild eller tryck när jag skjuter.

Så det där kan du forsätta flina åt, fråga honom vart han hört det också, skulle vara intressant att veta svaret.

Antagligen av Nisses brorsas jobbarkompis svåger... ;)

Publicerat
Du menar alltså den cammotejp du har på pipan ?

Rent struntprat, för om det skulle stämma så hade mina studsare flugit i luften för länge sedan.. :)

Jag har tejp för pipmynningen också, maskeringstejp eller vanlig genomskinlig när jag går i skogen, och den påverkar varken träffbild eller tryck när jag skjuter.

Så det där kan du forsätta flina åt, fråga honom vart han hört det också, skulle vara intressant att veta svaret.

Antagligen av Nisses brorsas jobbarkompis svåger... :P

tror att han egentligen inte tyckte att man ska ha massa tejp på bössan B) haha. ska nog ta och tejpa över mynningen också till nästa älgjakt så får vi se vad han säger då ;)

Publicerat
tror att han egentligen inte tyckte att man ska ha massa tejp på bössan ;) haha. ska nog ta och tejpa över mynningen också till nästa älgjakt så får vi se vad han säger då :)

Ta på lövcammot också då... B)

Publicerat
Ta på lövcammot också då... :P

aa får ta oh göra det :P eller kanske köpa en ghilliesuit :D:wub:

Publicerat
aa får ta oh göra det :D eller kanske köpa en ghilliesuit B):wub:

japp, detta är väl sista gången vi hör av dig, tror du blir halshuggen eller skjuten i "misstag" :P vi vet ju hur gamla gubbar tycker om när nånting nytt är i bilden B)

vill se minen på min jaktlags gubbar när jag skaffar min ar-15 i .458 socom eller .50 beowulf for älgjakten :P kommer väl bli klassad till satanist av dom :P

Publicerat
japp, detta är väl sista gången vi hör av dig, tror du blir halshuggen eller skjuten i "misstag" :P vi vet ju hur gamla gubbar tycker om när nånting nytt är i bilden B)

vill se minen på min jaktlags gubbar när jag skaffar min ar-15 i .458 socom eller .50 beowulf for älgjakten :P kommer väl bli klassad till satanist av dom :P

aa precis B) får väl dra på mig sånna där kläder engelsmännen använder när di jagar B) men då blir jag väl klassad som efterbliven istället :(:D till och med av de där gamla fossilerna :wub:

Publicerat

Glöm nu inte att gammelgubbarna oftast har ett långt jaktliv bakom sig, och kan ha mycket nyttigt att lära ut om själva jakten.

Sen att dom ofta kan vara aningen inskränkta när det gäller ny utrustning är ju en annan sak, men förkasta inte alla deras kunskaper när det gäller jakten. :wub:

Publicerat
japp, detta är väl sista gången vi hör av dig, tror du blir halshuggen eller skjuten i "misstag" :P vi vet ju hur gamla gubbar tycker om när nånting nytt är i bilden :D

vill se minen på min jaktlags gubbar när jag skaffar min ar-15 i .458 socom eller .50 beowulf for älgjakten :unsure: kommer väl bli klassad till satanist av dom :lol:

tror de kommer skratta sig harmynta :Dhttp://news.cnet.com/8301-17938_105-9852603-1.html