Publicerat Oktober 18, 200916 yr Hon är hemma igen, ska tempa en gång om dan o så får jag reda på bakterieprovet i veckan.Dränaget ska sitta tills måndag o stygnen i 12 dar. Om allt läker som det ska utan komplikationer så är hon sugen på revanch om en 14 dar eller nått sånt. Blackie hälsar o säger: Kommer jag bara ur den här fåninga tratten så ska nasse få igen.. Kalaset gick på 10040:- o med hjälp av försäkringen så fick jag punga ut med 3635:- ur egen ficka.. Ja o så medicinen dårå på 360:- Lär ju inte gå ihop sig ekonomiskt på eftersökfronten på sådär hundra år.. eller det har de ju iofs alldrig gjort... Våra fyrfota vänner är fantaskiska att komma tillbaka! det går nog bra ska du se Så på TV igår hur de jagar gris i USA med hundar, ett par saker slog mig efter jag läste denna tråd 1. De har alltid flera jyckar, tror mycket för att distrahera grisen, undrar om detta hänt om de tex var två hundar på samma gris. 2. På de dom kallade fångsthunden ( den som bet sig fast i grisen) hade de en kevlar väst på hunden ! och att dömma av utsendet på västen så gör den nytta Så kanske finns en om än liten marknad för någon att göra skyddsvästar för er som grisjagar med hund..
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Skönt att höra att det är på rätt väg. Och hoppet är det sista som överger en jakthund verkar det som, våran jämte är så frustrerad nu över att ha hoppat omkring med bandage om ena benet, så att hon håller på att krypa ur skinnet, hon vill bara ut i skogen och hon grinar varje gång man tar på sig jaktkläderna eller är i vapenskåpet och gräver, men snart slipper hon bandaget, tack och lov, och tratten behövde vi inte då hon inte rör bandaget. Så vi siktar på lite kalvjakt med henne om nån månad eller så. Veterinärräkning ja...det gick på 3702 kr att göra rent, sy ihop och bandagera henne, men hustrun såg i går på förrättningsunderlaget från vet, att det tagits ut bilavgift på 160 kr och restidsavgift på 455 kr, summa 615 kr.. Lite lustigt med tanke på att det var jag som fick åka 9 mil t o r med henne till veterinärstationen.. Vi ska ringa och kolla upp detta i morgon, för i min värld så är det ju i så fall jag som ska ha dom pengarna av Agria för att jag körde, om nu det ska betalas nån resekostnad vill säga. Så ta en titt på ditt underlag och kolla vad dom satt upp för kostnadsposter egentligen.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr verkligen skönt att hon är på bättringsväg, där ser man hur viktigt det är med en bra försäkring hälsa till blackie att hon får bli helt frisk så få kan få fler spännande historier att läsa här på forumet Uppskattar dom mkt Fredrik
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Författare Inflamationen va ju väntad. Är ju hur mycket bakterier som helst i en griskäft.. Det rinner fortfarande gegg ur plaströret. Kommer säkert rinna i morgon oxå, så jag är lite tveksam till att plocka bort det redan i morgon. Får ringa in o kolla. Nu är jag rätt trött på galenpannan... Evigt vandrande o rinnande gegg ur såret överallt. Hon ligger normalt i bur nattetid, men där får inte tratten plats... Försökt gå lite vändor i byn med henne så hon blir av med lite energi.. Hjälper ju inte alls. Idioten ska marekingspinka hela tiden oxå... o göra de där klassiska sprätten med bakbenen.. Pink-sprätt-gnäll, en bit till o så samma visa.. pink-sprätt-gnäll.. Gör tydligen lite ont när hon ska stpätta.. Men..nä!.. vissa saker verkar va svårt att ta till sig i hennes solidhjärna.. Den däringa tratten har man snart skärsår av i knävecken... river ner o fastnar i allt. Ser lite sliten ut.. knölig, sprucken o flisor är redan borta... Tvungen o ha den rätt tajt oxå... hon va jävlig på att ta av sig den i början...
Publicerat Oktober 18, 200916 yr antar att du har sett den men tipsar iallfall.. chevalier marknadsför en skyddväst i kevlar för hundar med reflexer och grejer på.. var och lyssnade på ett föredrag med en gubbe och han hade fått en hund upp sprättad ordentligt, efter de så började han använda skyddsvästen och sen efter det så hade han peppar peppar inte haft några större skador på sina hundar
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Lite surt... men djursjukan ringde idag o redogjorde för bakterieproverna som tagits. Det penicilinet jag fått va inte optimalt för dessa så jag fick en ny kur som ska tas i 10 dar. O ge henne medicin är ju inte speciellt svårt... snarare risk att lite av fingrarna slinker ner.. Otroligt korkad hund, äter piller som hundgodis.... Lokale vetrinären va här o kollade i eftermiddags oxå, han tyckte att dränaget kunde sitta ett par dar till. Fast det blir nog till o skaffa ny tratt rätt omgående... Ja o så va jaktlagsrepresentat här i kväll o överäckte självrisken o tackade för hjälpen o bjöd in till grisjakt framöver. De ville stå för milersättning oxå men det vavböjde jag.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Ja o så va jaktlagsrepresentat här i kväll o överäckte självrisken o tackade för hjälpen o bjöd in till grisjakt framöver.De ville stå för milersättning oxå men det vavböjde jag. Trevlig gest av dom, hoppas att fler jaktlag vaknar till och funderar lite på sånt här redan innan olyckan är framme!
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Bra gjort av jaktlaget, all heder åt dom. Trist att du får ge henne en ny omgång medusin, vore ju bra om det funkade med den första. Trattar ska väl slitas annars är det ingen jakthund. Hoppas att hon snart är på benen på riktigt igen. Även jag vill ju läsa om hur du svär över hennes ylande i linan :D /Lasse
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Är inte "korkad" en klockren merit för eftersökshund? Förjävla bra jaktlag, sånt där blir man bara varm och glad av att höra. Vart dock lite nyfiken på den är försäkringen som Linkis surrade om som jaktlagen kunde teckna så skyddades alla hundar som passerade laget under säsongen.. Tipsade en kompis om det igår faktiskt. Mvh!
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Hur går tillfrisknandet för guldklimpen? Är sugen på läsa lite spännande eftersöksberättelser. // Micke
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Författare Hur går tillfrisknandet för guldklimpen?Är sugen på läsa lite spännande eftersöksberättelser. // Micke Tog stygnen igår på "pesten" o det är bara en dag kvar på medusinen.. Tratten åkte av idag oxå. Blir nog ett test på gris inom de snaraste, kanske redan ikväll. Ska bara övertyga frun om att det är sånt vi ska göra idag på vår gemensamma lediga dag.... fast.... hon mässar Ikea, Ikea, Ikea.... Va betyder det??? Vågar jag ta hit en jaktintresserad präst o försöka ömvända henne till den rätta läran???
Publicerat Oktober 29, 200916 yr IKEA är Smålands straff mot MÄNskligheten Kul att det går framåt med tillfrisknandet
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Tog stygnen igår på "pesten" o det är bara en dag kvar på medusinen..Tratten åkte av idag oxå. Blir nog ett test på gris inom de snaraste, kanske redan ikväll. Ska bara övertyga frun om att det är sånt vi ska göra idag på vår gemensamma lediga dag.... fast.... hon mässar Ikea, Ikea, Ikea.... Va betyder det??? Vågar jag ta hit en jaktintresserad präst o försöka ömvända henne till den rätta läran??? det är nog ingen dum idé dock tror jag inte att det kommer att fungera då IKEA demonen är svår att avhysa
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Författare Tror nog "Svarta pesten" fixar den mentala biten... http://www.niklasaren.se/film/test.wmv Kunde inte låta bli o åka o se hur hon reagerade på grisdoft o gris.. Visserligen känd plats o staket emellan osv men ser ingen direkt skillnad på hur hon betett sig innan o efter i samma situation. 2 dar till med penicillin sen j-vlar i nåda är vi på planen igen. Jo... jag har varit på Ikea oxå...
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Hon är ju underbar!!! Med nya eftersöksersättningen så får du köpa dig fri från IKEA plågan. Varannan gris till frugans IKEA-kort och andra hälften till Blackies SPA-konto(vet.-räkningarna)
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Dom har ju bara för skönt skall Kompisen släppte sin plott på en gris idag som drevs i pass. Det är musik i skogen när plottarna kommer..
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Bra att "ångloket" har piggnat till. OT, hur pass stora marker går hon över, jag antar att 2000 ha inte räcker så långt?
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Författare Bra att "ångloket" har piggnat till. OT, hur pass stora marker går hon över, jag antar att 2000 ha inte räcker så långt? Som löshund är hon rätt värdelös eftesom hon tar vilken löpa som helst... Men att släppa på sedd gris eller spår är melodin. Rekordet hitills är 4h 28min o 3,5 mil... Ungdjur eller gyltor suggor som tillhör en flock gör gärna en bukt likt räv o går tillbaka i närheten av upptaget innan det bär iväg. Vuxna ensamma grisar så får man passa vid länsgränsen...
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Okej, så gigantiska marker och ett par väl ingångna "arrendestövlar" är att föredra då ja .
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Tror nog "Svarta pesten" fixar den mentala biten... http://www.niklasaren.se/film/test.wmv Kunde inte låta bli o åka o se hur hon reagerade på grisdoft o gris.. Visserligen känd plats o staket emellan osv men ser ingen direkt skillnad på hur hon betett sig innan o efter i samma situation. 2 dar till med penicillin sen j-vlar i nåda är vi på planen igen. Jo... jag har varit på Ikea oxå... Ha-ha, fan vad hon hoar, det lyser payback om henne
Publicerat November 6, 200916 yr Just det det var så de lät... Ser ju ut att kunna funka det där..det är bra med raser som har kort minne
Publicerat November 7, 200916 yr Författare Kan idag tala om att Blackie jagar gris som vanligt... Sköts en idag (vid rött kryss) med då drev mitt skrälle på annat håll på den första som kom på benen. Otroligt nog hittade hon den på fritt sök Hon tog en gammal löpa vid svartkryss med röd ring o reste långt utanför marken... nerom gul ring. Den grisen gick i sjön i den svarta pilens riktning. alltså inte det drevet jag sparat o visar här. Yttterligare en sköts på vid sjökanten gul ring där jag senare släppte på Plottfia mest för o göra ytterligare en kontroll av skottet som sköts på extremkort håll o bra fart i vassen. Vi var väl rätt övertygade om att det va bom så sett. Galenpannan går ifatt o reser o driver med bra tryck. Tänkte då köra o hämta henne o avbryta eftersom de andra ändå åkt hemmåt. Men när jag såg henne längre söder ut så hade hon bra tryck o fart o tjöt som faen. Lät henne fortsätta o när jag var som längst bort så nog faen buktar grisen hem till upptaget igen, tog 1h 15 min så passerade grisen genom ett par generalpass på hemmamarken... o jag är längst bort i bukten o alla andra gubbar hade åkt hem... Att jag alldrig lär mig stå still... Kopplade när hon bröt självmant vid svart ring efter 11.5km drev på den grisen. Hon är rätt trött ikväll...
Publicerat November 8, 200916 yr Kan idag tala om att Blackie jagar gris som vanligt...Kopplade när hon bröt självmant vid svart ring efter 11.5km drev på den grisen. Hon är rätt trött ikväll... Underbart att höra, tur att de har begåvats med brainsolid ibland.