Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aimpoint?

Featured Replies

Publicerat

Skulle uppskatta om Ni på forumet ville hjälpa mig i min bedömning, vilket Aimpoint man skall välja till en dubbelstudsare 9,3? Kommer mest troligt mest att handla om kortare håll men är inte inne på enbart öppna riktmedel. VIlken modell är bäst och till vilka pengar kan man få en lätt begagnad Aimpoint?

Såg även ett reportage i jakttidning om "Ghost rings", öppna riktmedel som någon smed utförde. Någon som vet vem som gör detta och ungefär till vilket pris?

Ha det!

RG

Publicerat
Skulle uppskatta om Ni på forumet ville hjälpa mig i min bedömning, vilket Aimpoint man skall välja till en dubbelstudsare 9,3? Kommer mest troligt mest att handla om kortare håll men är inte inne på enbart öppna riktmedel. VIlken modell är bäst och till vilka pengar kan man få en lätt begagnad Aimpoint?

Såg även ett reportage i jakttidning om "Ghost rings", öppna riktmedel som någon smed utförde. Någon som vet vem som gör detta och ungefär till vilket pris?

Ha det!

RG

Jag har en Doctor till min drilling tycker att det fungerar utmärkt till kulskott på kortare håll.

Det fungerar så utmärkt att jag funderar på att sätta en doctor i den bakre haken på min dubbelstudsare.

Den stora nackdelen med Doctorn är inskjutningen, justeringen är steglös och sker med en sexkants nyckel i miniformat .

Det är en så stor nackdel så det blir den minsta aimpointen istället om det blir något.

Jag går normalt med hund därför är smidigheten avgörande därför den minsta aimpointen eller doctor

men sitter du mycket på pass så inbillar jag mig att en vanlig aimpoint är bättre framför allt för att du får en mindre prick.

//Lasse D

Publicerat

Jag skulle satsa på en utan förstoring i 9000serien lång eller kort är det ditt montage som får bestämma.

Du skjuter med bra precision ut till 100m med 2moa punkt.

/Petter

Publicerat

Jag skulle helt klart valt en aimpoint micro. Tyvärr finns dessa inte med 2MOA-punkt.

Docter anser jag vara det värsta skit som kommit ut på marknaden på många år. En lite vattendroppe på siktet och du har tusen små punkter på prismat. Även när det är torrt är punkten för stor och "blurrig". Med aimpoint kan jag utan bekymmer skjuta på ett rådjur på över 100m, med Docter går den gränsen vid gynsamma förhållanden vid ca 40m.

Publicerat

jag håller med turisten att du borde välja ett kort sikte typ micro annars så finns ju det ju diverse andra sikten av holografisk modell

turisten vad tycker du om rubydot siktet då :-D

red

Publicerat

red

Inget jag provat, men jag antar att man får vad man betalar för, vilket jag inte anser vara fallet med Doctern...

Publicerat
  • Författare

Har sett en modell som kallas Aimpoint Comp, 2moa, vad skiljer denna från 9000 och 7000? Verkar liten och robust tgill utseendet!

Publicerat
Har sett en modell som kallas Aimpoint Comp, 2moa, vad skiljer denna från 9000 och 7000? Verkar liten och robust tgill utseendet!

Enda skillnaden på den och andra Aimpoint`s är längden, den monteras i bara en ring, på gott och ont.

Publicerat

red

Jag har ett Ruby Dot på min hagelauto, det duger den fint till, men inget jag skulle sätta på kulbössan, även om jag vet folk som varit nöjda med dom på studsare åxå. Tror dom bara finns med 4MOA.