Publicerat Oktober 16, 200916 yr tja som ämnet säger så har jag några funderingar om dom 1 är dom helt lagliga för mej att köpa eller måste jag ha nått speciellt tillstånd ?? 2 skadar dom pipan på en vanlig 22lr eller finns det speciella gevär/pipor till dom ?? 3 vad får man skjuta med dom (normal jakt)?? 4 funkar dom för avlivning i fälla t,ex räv grävling tack på förhand mvh fredrik
Publicerat Oktober 16, 200916 yr tja som ämnet säger så har jag några funderingar om dom1 är dom helt lagliga för mej att köpa eller måste jag ha nått speciellt tillstånd ?? Dom kan du köpa fritt. 2 skadar dom pipan på en vanlig 22lr eller finns det speciella gevär/pipor till dom ?? Egentligen ska man använda dessa i släta pipor, sk 22LR Glatt. Men de är inte direkt nyttiga för en räfflad kulpipa. 3 vad får man skjuta med dom (normal jakt)?? Råttor och annan avlivning 4 funkar dom för avlivning i fälla t,ex räv grävling ........ Ja
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Författare bra då vet jag hur det förhåller sej med dom sakerna tack så mycket pmt just det ja skulle dom funka på skata på nära håll typ 2-3 meter ?? har en som är lite svår att komma åt med 12:an pga byggnader sen är skatan van med att jag kommer med 22lr å jag e tyvärr inte vidare bra att träffa flygande mål med småkulor
Publicerat Oktober 16, 200916 yr bra då vet jag hur det förhåller sej med dom sakerna tack så mycket pmt just det ja skulle dom funka på skata på nära håll typ 2-3 meter ?? har en som är lite svår att komma åt med 12:an pga byggnader sen är skatan van med att jag kommer med 22lr å jag e tyvärr inte vidare bra att träffa flygande mål med småkulor provat skjuta CCI ratshot/shotshell i min ruger mk3, och hade riktigt fina träffbilden på 4-5 meter =) unefär samma storlek som en stor vattenmelon ~30 cm diameters ring =) men penetrationen vet jag inte om hur djup de far i en skata :S men under 4 meter borde de nog ta kål. tror hippen har nå erfarenhet
Publicerat Oktober 17, 200916 yr ............ just det ja skulle dom funka på skata på nära håll typ 2-3 meter ?? ............. Träffar du på det hållet är den garanterat stendöd. De är effetiva på råttor ut mot 5-6 meter, och då tar de kål på en skata med på samma håll. Men på 6 meter är svärmen ganska så gles, så sträck inte ut mot 10 m för då skammar du med kvalitet. /T
Publicerat Oktober 17, 200916 yr funkar dom för avlivning i fälla t,ex räv grävling Har provat att avliva en katt i fälla. sköt på 0,5m o ja skulle inte avliva en räv,grävling med dom
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Författare Träffar du på det hållet är den garanterat stendöd. De är effetiva på råttor ut mot 5-6 meter, och då tar de kål på en skata med på samma håll. Men på 6 meter är svärmen ganska så gles, så sträck inte ut mot 10 m för då skammar du med kvalitet./T ok får köpa en ask å testa den
Publicerat Oktober 18, 200916 yr funkar dom för avlivning i fälla t,ex räv grävling Har provat att avliva en katt i fälla. sköt på 0,5m o ja skulle inte avliva en räv,grävling med dom 5 cm är nog ett lämpligare avstånd, då fungerar dom bra
Publicerat Oktober 18, 200916 yr 5 cm är nog ett lämpligare avstånd, då fungerar dom bra Det gör dom nog .jag sköt med revolver vet inte om det är nån skillnad
Publicerat November 25, 200916 yr SKJUT INTE på räv -grävling för det blir bara problem med det, kör med rws z- lang i stället mvh, samme