Publicerat November 22, 200520 yr hej! jag har tingat en bössa hos handlarn till imorron. bössan är tysktilverkad, systemet är en m98, kalibern är 8x57IS.bössan verkar vara helt i orginalskick, flaggsäkring kvar, oborrad låda..priset är 700kr. jag trodde först när jag såg den att det var en hva 146, handlarn sa först att det var en husqvarna men vilken mod visste han inte. så efter lite research så kom jag fram till att 146an gjordes ju inte i 8x57IS. då kom misstankarna om en 640. inte det heller, kolven saknar det där pistolgreppet som 640 har på sina kolvar, plus att kolven är tunn och smäcker som tex på hva 46. for dit idag igen och då fick jag uppgifter på att bössan är tysktillverkad.lådan har tumuttag och laddramsuttag. en intressant stämpel som jag la märke till är "12,7 gr", vad det nu kan betyda. tror ni att den här bössan är lika bra som tex hva mod 146 att bygga vidare på? hade tänkt mig stockbyte, sidosäkring, tryckbyte mm...
Publicerat November 22, 200520 yr Säkert betyder 12,7gr att bössan är skottställd med den kulvikten/öppna riktmedel. Kan inte tänka mig att den bössan på något vis skulle vara sämre att semicustomisera än en husqvarna. /Micke