Publicerat Oktober 18, 200916 yr Ska beställa utrustning från Grauwolf.net och undrar om Lee hylshållare är bra eller dåliga. Går det bra att använda Lee hylshållare till RCBS handhållna "tändhattisättare" och press. Borde inte vara några större kvalitetsskillnader på hylshållare eller? /Lars
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Ska beställa utrustning från Grauwolf.net och undrar om Lee hylshållare är bra eller dåliga. Går det bra att använda Lee hylshållare till RCBS handhållna "tändhattisättare" och press. Borde inte vara några större kvalitetsskillnader på hylshållare eller?/Lars Jag har Lee-prylar och till min handhållna Lee-tändhattsisättare så är det speciella hylshållare. Alltså inte samma hylshållare som man sätter i laddpressen. Så i så fall vill det till att RCBS-varianten tar sådana hylshållare som även passar i pressen.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Vad gäller kvaliten, så märker inte jag någon skillnad på dom Lee, Hornady och RCBS hållare jag har. Kanske det spelar roll för en bänkskytt, det vet jag inget om, men till min jaktpatroner i de gevärs och pistolkalibrar jag har, så funkar LEE:s lika bra som nått annat.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Ska beställa utrustning från Grauwolf.net och undrar om Lee hylshållare är bra eller dåliga. Går det bra att använda Lee hylshållare till RCBS handhållna "tändhattisättare" och press. Borde inte vara några större kvalitetsskillnader på hylshållare eller?/Lars jag skulle köpt rcbs till th isättaren, minns inte vad som trasslade med lee till den men minns att det var något.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Jag har Lee-prylar och till min handhållna Lee-tändhattsisättare så är det speciella hylshållare. Alltså inte samma hylshållare som man sätter i laddpressen. Så i så fall vill det till att RCBS-varianten tar sådana hylshållare som även passar i pressen. rcbs använder vanliga hylshållare.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr rcbs använder vanliga hylshållare. Där har vi ju klar fördel rcbs då, med tanke på att man måste köpa särskillda till lee varianten Nu kostade väl settet med hylshållare typ $10 knappt, och då ingick fler hylshållare än vad jag någonsin kommer ha behov för =)
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Där har vi ju klar fördel rcbs då, med tanke på att man måste köpa särskillda till lee varianten Nu kostade väl settet med hylshållare typ $10 knappt, och då ingick fler hylshållare än vad jag någonsin kommer ha behov för =) en till fördel rcbs är att min lee gick sönder helt och min rcbs har tryckt i mer är dubbelt så många tändhattar utan märkbart slitage.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr en till fördel rcbs är att min lee gick sönder helt och min rcbs har tryckt i mer är dubbelt så många tändhattar utan märkbart slitage. Rätt viktigt att smörja den där lee isättaren har jag märkt =)
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Rätt viktigt att smörja den där lee isättaren har jag märkt =) japp det gjorde jag ganska ofta.