Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lee hylshållare

Featured Replies

Publicerat

Ska beställa utrustning från Grauwolf.net och undrar om Lee hylshållare är bra eller dåliga. Går det bra att använda Lee hylshållare till RCBS handhållna "tändhattisättare" och press. Borde inte vara några större kvalitetsskillnader på hylshållare eller?

/Lars

Publicerat
Ska beställa utrustning från Grauwolf.net och undrar om Lee hylshållare är bra eller dåliga. Går det bra att använda Lee hylshållare till RCBS handhållna "tändhattisättare" och press. Borde inte vara några större kvalitetsskillnader på hylshållare eller?

/Lars

Jag har Lee-prylar och till min handhållna Lee-tändhattsisättare så är det speciella hylshållare. Alltså inte samma hylshållare som man sätter i laddpressen. Så i så fall vill det till att RCBS-varianten tar sådana hylshållare som även passar i pressen.

Publicerat

Vad gäller kvaliten, så märker inte jag någon skillnad på dom Lee, Hornady och RCBS hållare jag har.

Kanske det spelar roll för en bänkskytt, det vet jag inget om, men till min jaktpatroner i de gevärs och pistolkalibrar jag har, så funkar LEE:s lika bra som nått annat.

Publicerat

/Lars

jag skulle köpt rcbs till th isättaren, minns inte vad som trasslade med lee till den men minns att det var något.

Publicerat
Jag har Lee-prylar och till min handhållna Lee-tändhattsisättare så är det speciella hylshållare. Alltså inte samma hylshållare som man sätter i laddpressen. Så i så fall vill det till att RCBS-varianten tar sådana hylshållare som även passar i pressen.

rcbs använder vanliga hylshållare.

Publicerat
rcbs använder vanliga hylshållare.

Där har vi ju klar fördel rcbs då, med tanke på att man måste köpa särskillda till lee varianten :P Nu kostade väl settet med hylshållare typ $10 knappt, och då ingick fler hylshållare än vad jag någonsin kommer ha behov för =)

Publicerat
Där har vi ju klar fördel rcbs då, med tanke på att man måste köpa särskillda till lee varianten :rolleyes: Nu kostade väl settet med hylshållare typ $10 knappt, och då ingick fler hylshållare än vad jag någonsin kommer ha behov för =)

en till fördel rcbs är att min lee gick sönder helt och min rcbs har tryckt i mer är dubbelt så många tändhattar utan märkbart slitage.

Publicerat
en till fördel rcbs är att min lee gick sönder helt och min rcbs har tryckt i mer är dubbelt så många tändhattar utan märkbart slitage.

Rätt viktigt att smörja den där lee isättaren har jag märkt =)

Publicerat
Rätt viktigt att smörja den där lee isättaren har jag märkt =)

japp det gjorde jag ganska ofta.