Publicerat Oktober 19, 200916 yr Tänkte jag skulle visa upp en mini kniv jag gjorde som beställnings jobb åt en amerikan. Hela kniven är bara ca 7 cm lång så det var lite utmaning att få till det. Speciellt slidan pressade tålamodet en del Det lilla skaftet gjorde jag av fin flamm björk med mässing inlägg. Slidan gjorde jag av rårands läder jag fick tunna ut. Hela kniven är tänkt att användas som ett halsband som ett smycke. Bladet gjorde jag av kolstål. Vad tycker ni mvh Kimmo Lilja
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Att det var en mycket vacker kniv du har skapat samt att du ett par läskigt stora nävar. /Christian
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Författare Att det var en mycket vacker kniv du har skapat samt att du ett par läskigt stora nävar. /Christian Tackar Christian. Nävarna är väl vad de kallar för arbetar jävlar händer mvh Kimmo Lilja
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Har en liknande kniv fast det är några cm längre, gillar dessa små knivar ,dock kan din vara lite väl liten för att ta reda på djur med men ett mkt fint arbete. Hur många timmar tog den att göra?
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Tänkte jag skulle visa upp en mini kniv jag gjorde som beställnings jobb åt en amerikan. Hela kniven är bara ca 7 cm lång så det var lite utmaning att få till det. Speciellt slidan pressade tålamodet en del Det lilla skaftet gjorde jag av fin flamm björk med mässing inlägg. Slidan gjorde jag av rårands läder jag fick tunna ut. Hela kniven är tänkt att användas som ett halsband som ett smycke. Bladet gjorde jag av kolstål. Vad tycker ni mvh Kimmo Lilja Tja Kimmo . helt jävla outstanding . Mästaren har gjort det igen Helt sjukt snyggt. Mvh svenne.t
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Författare Tack ska ni ha alla i höstens mörka stugor Kniven jag gjorde är inte riktigt menat att användas, bara att ha som smycke vad jag förstod. Bladet är nog lite för litet att användas. Kul var det att göra den även om man ibland fick använda förstoringsglas för att få bra passning i bitarna. Slidan var nog klurigast men gick bra efter att jag tunnade ut rårandslädret lite. Lyckades till och med med lite flyt att få till ett litet klick ljud med slidans passning till kniven 'mvh Kimmo Lilja
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Snygg!!! Jag har en egen minikniv som är gjord av någon på Nordell Knives i Ljusdal.
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Vajjert! Ser väl helt perfekt ut att sätta pekfingret bakom och använda som buköppnare? =)
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Författare Tackar tackar. Kristin: Ingemar nordell har jag kontakt med till och från. Hans knivskapelser är riktigt vackra. kaptenkrok: Joo, det kanske funkar att använda som buköppnare. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Kristin: Ingemar nordell har jag kontakt med till och från. Hans knivskapelser är riktigt vackra. Verkligen! Min kniv är dock inte gjord av honom utan av någon av de andra knivmakarna. Kan inte komma på vad han heter dock
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Författare Verkligen! Min kniv är dock inte gjord av honom utan av någon av de andra knivmakarna. Kan inte komma på vad han heter dock Hej. Ser du några initialer på slidan eller bladet? Vilka isåfall? Kanske kan hjälpa dig. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Oktober 20, 200916 yr Hej. Ser du några initialer på slidan eller bladet? Vilka isåfall? Kanske kan hjälpa dig. mvh Kimmo Lilja Jag tror att det är Stig Olle Almström som har gjort den! Kom på det nu när jag kollade deras webbshop.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Jag tror att det är Stig Olle Almström som har gjort den! Kom på det nu när jag kollade deras webbshop. Hej Kristin. Då vet jag att du har en kniv av en duktig knivmakare mvh Kimmo Lilja