Publicerat Oktober 19, 200916 yr Ja.. Nu sitter man här med en liten snopen min på läpparna. Jag rev ner bössan i golvet när jag (själv) skulle köpa nya rembyglar hos Backlunds Vapen här hemma i Strömsund. (Är praktikant denna vecka) Av smällen gick den högra sidans pistolgrepp helt av, på samma ställe där det varit en spricka i ett halvår ungefär. Hur sprickan uppstått är ännu okänt och det är inte det som är det viktigaste heller.. Det som jag kommer att göra om på bössan är än så länge: Ny kolv Lackering av kolv(?) Flipp-up skydd till kikaren Renovering av de öppna riktmedlen Finns en längre historia om detta jävla klanteri på bloggen. Uppdatering bilder: Gammal, limmad spricka av okänt uppkomst.. Mvh Christer
Publicerat Oktober 20, 200916 yr Författare Uppdatering: En gammal träkolv är ditskruvad tills en ny kommer på posten.. Dessutom har vi upptäckt att det är en m96, så det kan bli lit klurigare att hitta en kolv.. Mvh
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare En Boberg laminat kanske skulle sitta fint? Vad är tyngden på dem? Ska kolla in denna tråd lite senare när jag får tid.. Mvh
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare Dessutom bytte jag igår bakkappan från Ram-Line till träkolven och nu sitter den som ett smäck! Idag har jag bytt sprint till magasinluckan så man inte behöver en patron för att tömma magasinet/repetera ut patronerna. Jag har även smörjt in där jag gröpte ut så att pipan skall vara friliggande med en speciell olja, så att vattnet inte skall kunna göra så att träet sväller.. Mvh
Publicerat November 3, 200916 yr Författare I detta skede ser geväret ut så här: Vill tillägga att kolven som är på nu är tillfällig. Kanske blir det slipning, plastbäddning och lackering senare i vår.. Mvh
Publicerat November 3, 200916 yr Vad är tyngden på dem?Mvh Den är ca 15% tyngre än valnöt. Men den går ju att holka ur om man vill.