Publicerat November 23, 200916 yr Burken har jag provat precis efter brunsten. En kall stilla morron satt jag och vände burken fram o tillbaka o efter en stund hör jag en älg som vädrar ordentligt, förmodligen en tjur som vill ha sig ett nyp HInner aldrig se den för då kom hundförarn och pratade högt i radion utan hörselsnäcka
Publicerat September 7, 201213 yr Japp jag har faktiskt en någonstans. Tycker den är mycket konstig, låter mer som ett får än en älg och förstår inte riktigt hur den ska användas, har provat den flertalet gånger utan resultat men jag kanske har gjort fel då jag inte förstår mig på den och det finns säkert dom som får svar varenda gång. Har dock aldrig hört talas om någon utan de som jag känner, inklusive mig själv som lockar älg använder munn, näsa och eventuellt en tom toapappersrulle.. Mvh // Johannes
Publicerat September 8, 201213 yr Fick hem en sådan när jag köpte kläder från Engelssons..kan säga att fåren på jaktmarken är väldigt intresserade..dock här ju inte älgbrunsten startat än men inget liv alls
Publicerat September 12, 201213 yr Japp jag har faktiskt en någonstans. Tycker den är mycket konstig, låter mer som ett får än en älg och förstår inte riktigt hur den ska användas, har provat den flertalet gånger utan resultat men jag kanske har gjort fel då jag inte förstår mig på den och det finns säkert dom som får svar varenda gång. Har dock aldrig hört talas om någon utan de som jag känner, inklusive mig själv som lockar älg använder munn, näsa och eventuellt en tom toapappersrulle.. Mvh // Johannes ja visst låter den som får