Publicerat Oktober 21, 200916 yr Min laika har ju skadat en tass . Alltså så måste hon gå med tratt eller som vi här hemma brukar kalla det "dumstrut". Men hustrun påminde sig om att hon hade läst i någon av dom där fjolliga hundtidningarna att man lika gärna kan sätta på hunden munkorg. Sagt och gjort, hon åkte och inhandlade en munkorg. Hitintills så har vi bara positivt att säga om munkorgen jämfört med dumstruten. Vetrinären varnade mig i och för sig att risken är större att hunden lär sig att ta munkorgen än tratten. Är det några av er som provat munkorg?
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Vad har hänt med Stojja? Hon försökte att göra ett eget nedslag efter en förmodad räv! När hon kom ner så var gryt gången tom. Morrgonen efter så haltar hon med en spräckt klo.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Hon försökte att göra ett eget nedslag efter en förmodad räv! När hon kom ner så var gryt gången tom. Morrgonen efter så haltar hon med en spräckt klo. Ja så kan det bli. Har aldrig behövt ta till tratt på mina och tur är väl det. Med Lina hade man väl fått renovera hela huset efteråt.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Ja så kan det bli. Har aldrig behövt ta till tratt på mina och tur är väl det. Med Lina hade man väl fått renovera hela huset efteråt. Ja exakt. Det är det man slipper med munkorgen.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr hundar får nog ganska lätt bort en munkorg med det beror väl också hurudan modell det är :F men den slipper ju väl inte o slicka på såret ? iallafall var vår Yorkshire hane väldigt klipsk att få bort munkorgen han var en riktig hannibal lektor
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare hundar får nog ganska lätt bort en munkorg med det beror väl också hurudan modell det är :F men den slipper ju väl inte o slicka på såret ? iallafall var vår Yorkshire hane väldigt klipsk att få bort munkorgen han var en riktig hannibal lektor Ja. hon var utan uppsikt en stund nu och då fick hon bort munkorgen och bet sönder den
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Ja. hon var utan uppsikt en stund nu och då fick hon bort munkorgen och bet sönder den what would macgyver do ?
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Har hört att det finns någon typ av uppblåsbar krage man kan använda i stället för tratt (typ som en badring). Hundarna ska tydligen störas mindre av den än av en tratt, samtidigt som den inte skrapar sönder inredningen. Själv har jag ingen erfarenhet av varken tratt, uppblåsbar krage eller munkorg. Det kanske finns någon annan som provat. När man tänker efter lite känns det ju som hunden skulle kunna komma runt en uppblåsbar krage om skadan sitter på tassen, men jag vet inte.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Har hört att det finns någon typ av uppblåsbar krage man kan använda i stället för tratt (typ som en badring). Hundarna ska tydligen störas mindre av den än av en tratt, samtidigt som den inte skrapar sönder inredningen. Själv har jag ingen erfarenhet av varken tratt, uppblåsbar krage eller munkorg. Det kanske finns någon annan som provat. När man tänker efter lite känns det ju som hunden skulle kunna komma runt en uppblåsbar krage om skadan sitter på tassen, men jag vet inte. ny affärs nish! uppblåsabara trattar!
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Hur länge är hunden på avbytarbänken ? Har grimbart på min åtel varje kväll , och en galt oxå iof. Eller ska jag ta den randiga på vakjakt. / en som inte har nån grimbart på listan i år än.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Hur länge är hunden på avbytarbänken ?Har grimbart på min åtel varje kväll , och en galt oxå iof. Eller ska jag ta den randiga på vakjakt. / en som inte har nån grimbart på listan i år än. Pencelin i 10 dagar! Men vetrinären sa att hon kunde jaga fast hon åt pencelin Så ledig veckan kan vi ta grimbart och en älg kalv i gränslandet
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Skulle vara kul och höra från någon som provat de beryktade uppblåsbara kragarna?