Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ViltFoder

Featured Replies

Publicerat

Vad ska man ha för viltfoder i foder lådan i vinter.Det är främst för rådjuren men även för t.ex doven...

Var får man tag på det?? kan man ha ärtor och majs eller är vete och havre bättre??

MVH

Publicerat

Ensilage är väl billigast och kanske bäst. Till många djur.

Havrekross oxå hyfsat billigt.

Publicerat
  • Författare
Ensilage är väl billigast och kanske bäst. Till många djur.

Havrekross oxå hyfsat billigt.

Ensilage har jag...Men att ha i foderlådan vad ska ja ha då?

Publicerat

havrekross, avrenspellets, betfor och viltfor rekomnderas bla av jägareförbundet. Själv kör jag bara med ensilage. Tycker det räcker gott.

Publicerat
  • Författare
havrekross, avrenspellets, betfor och viltfor rekomnderas bla av jägareförbundet. Själv kör jag bara med ensilage. Tycker det räcker gott.

ok men ärtor går det att lägga i foderlådan?

Publicerat
ok men ärtor går det att lägga i foderlådan?

Hela ärtor är inte lämpligt då rådjuren ej kan tugga sönder dessa och tillgodogöra sig näringen. Men krossade ärtor ska funka bra har jag läst Visit My Website

Publicerat

Ni som använder ensilage ställer ni ut en hel bal eller hur gör ni, och vilket är bäst blött eller det som nästan är hötorrt eller skall det vara där i mellan så att säga "lagom" :)

Publicerat
Ni som använder ensilage ställer ni ut en hel bal eller hur gör ni, och vilket är bäst blött eller det som nästan är hötorrt eller skall det vara där i mellan så att säga "lagom" :)

Jag lägger ut lite i taget för att ensilaget inte ska bli dåligt och tappa kvalité. Här i Småland där jag bor blir det plusgrader titt som tätt under vintern, vilket gör att ensilaget ganska snabbt blir dåligt om man ställer ut hela balar. Jag har testat med de flesta typer av ensilage och rådjuren och hararna äter vilken som.

Publicerat
  • Författare
Jag lägger ut lite i taget för att ensilaget inte ska bli dåligt och tappa kvalité. Här i Småland där jag bor blir det plusgrader titt som tätt under vintern, vilket gör att ensilaget ganska snabbt blir dåligt om man ställer ut hela balar. Jag har testat med de flesta typer av ensilage och rådjuren och hararna äter vilken som.

Jag ställer hela balar dom håller sig hela vintern här i sörmlands skogarna B)

Publicerat
Jag ställer hela balar dom håller sig hela vintern här i sörmlands skogarna ^_^

du e bara lat B)

Publicerat
  • Författare
du e bara lat :D

Haha tro de du :D ,men vi kör med sockerbetor också :D

Publicerat
Haha tro de du :ph34r: ,men vi kör med sockerbetor också ^_^

ok! Är det svårt att få tag på sockerbetor där du bor? Här i de smålänska skogarna finns det ingen som odlar sånt.

Jag funderar på att börja odla själv, för eget bruk så att säga. Blir för dyrt om man ska transportera upp dem från halvdanskarna. Man är ju ändå smålänning ju :(

Publicerat
  • Författare
ok! Är det svårt att få tag på sockerbetor där du bor? Här i de smålänska skogarna finns det ingen som odlar sånt.

Jag funderar på att börja odla själv, för eget bruk så att säga. Blir för dyrt om man ska transportera upp dem från halvdanskarna. Man är ju ändå smålänning ju :D

Ok.

Nej här är det ganska lätt att köpa betor....Vi bruka köpa bil och släp (Lastbil) och sedan lägga det på en dyngplatta och köra ut med traktorn när det tar slut på foderplattserna...

Haha småläning :P