Publicerat Oktober 21, 200916 yr Vad ska man ha för viltfoder i foder lådan i vinter.Det är främst för rådjuren men även för t.ex doven... Var får man tag på det?? kan man ha ärtor och majs eller är vete och havre bättre?? MVH
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Ensilage är väl billigast och kanske bäst. Till många djur. Havrekross oxå hyfsat billigt.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare Ensilage är väl billigast och kanske bäst. Till många djur.Havrekross oxå hyfsat billigt. Ensilage har jag...Men att ha i foderlådan vad ska ja ha då?
Publicerat Oktober 21, 200916 yr havrekross, avrenspellets, betfor och viltfor rekomnderas bla av jägareförbundet. Själv kör jag bara med ensilage. Tycker det räcker gott.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Författare havrekross, avrenspellets, betfor och viltfor rekomnderas bla av jägareförbundet. Själv kör jag bara med ensilage. Tycker det räcker gott. ok men ärtor går det att lägga i foderlådan?
Publicerat Oktober 21, 200916 yr ok men ärtor går det att lägga i foderlådan? Hela ärtor är inte lämpligt då rådjuren ej kan tugga sönder dessa och tillgodogöra sig näringen. Men krossade ärtor ska funka bra har jag läst Visit My Website
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Ni som använder ensilage ställer ni ut en hel bal eller hur gör ni, och vilket är bäst blött eller det som nästan är hötorrt eller skall det vara där i mellan så att säga "lagom"
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Ni som använder ensilage ställer ni ut en hel bal eller hur gör ni, och vilket är bäst blött eller det som nästan är hötorrt eller skall det vara där i mellan så att säga "lagom" Jag lägger ut lite i taget för att ensilaget inte ska bli dåligt och tappa kvalité. Här i Småland där jag bor blir det plusgrader titt som tätt under vintern, vilket gör att ensilaget ganska snabbt blir dåligt om man ställer ut hela balar. Jag har testat med de flesta typer av ensilage och rådjuren och hararna äter vilken som.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare Jag lägger ut lite i taget för att ensilaget inte ska bli dåligt och tappa kvalité. Här i Småland där jag bor blir det plusgrader titt som tätt under vintern, vilket gör att ensilaget ganska snabbt blir dåligt om man ställer ut hela balar. Jag har testat med de flesta typer av ensilage och rådjuren och hararna äter vilken som. Jag ställer hela balar dom håller sig hela vintern här i sörmlands skogarna
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Jag ställer hela balar dom håller sig hela vintern här i sörmlands skogarna du e bara lat
Publicerat Oktober 23, 200916 yr Författare du e bara lat Haha tro de du ,men vi kör med sockerbetor också
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Haha tro de du ,men vi kör med sockerbetor också ok! Är det svårt att få tag på sockerbetor där du bor? Här i de smålänska skogarna finns det ingen som odlar sånt. Jag funderar på att börja odla själv, för eget bruk så att säga. Blir för dyrt om man ska transportera upp dem från halvdanskarna. Man är ju ändå smålänning ju
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Författare ok! Är det svårt att få tag på sockerbetor där du bor? Här i de smålänska skogarna finns det ingen som odlar sånt. Jag funderar på att börja odla själv, för eget bruk så att säga. Blir för dyrt om man ska transportera upp dem från halvdanskarna. Man är ju ändå smålänning ju Ok. Nej här är det ganska lätt att köpa betor....Vi bruka köpa bil och släp (Lastbil) och sedan lägga det på en dyngplatta och köra ut med traktorn när det tar slut på foderplattserna... Haha småläning