Publicerat Oktober 21, 200916 yr har en stövartik som är 5 månader som vi tar in på kvällarna, men om hon inte får uppmärkamhet t.ex. om man läser en tidning börjar hon skälla som f*n, går ej att bara ignorera eftersom hon håller på i evighet. Är det bäst att ropa nej varje gång hon skäller eller hur har ni gjort???
Publicerat Oktober 21, 200916 yr har en stövartik som är 5 månader som vi tar in på kvällarna, men om hon inte får uppmärkamhet t.ex. om man läser en tidning börjar hon skälla som f*n, går ej att bara ignorera eftersom hon håller på i evighet. Är det bäst att ropa nej varje gång hon skäller eller hur har ni gjort??? Tja, vad brukar du göra när hon gör något du inte vill? Jag hade visat att jag inte gillade det.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Vad görs med henne? Vad får hon för sysselsättning dagtid, innan hon tas in? Med tanke på att det är en valp, så tycker jag det låter som att hon beter sig fullkomligt normalt för en något understimulerad sådan.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Vad görs med henne? Vad får hon för sysselsättning dagtid, innan hon tas in? Med tanke på att det är en valp, så tycker jag det låter som att hon beter sig fullkomligt normalt för en något understimulerad sådan. Jag håller med, annars hade jag provat att helt enkelt bara plockat ut hunden ur rummet och satt ett kompostgaller eller dylikt i dörröppningen. Inge tjafs, inge bråk bara plocka ut och gå in igen själv. Och för att svära lite i kyrkan, varför inte belöna när hon sedan ligger tyst i det andra rummet. Har fungerat på vår hund som skällde så fort hon ville ha uppmärksamhet när hon var liten, nu vet hon att skäller man kommer man bara längre ifrån det man vill åt, i detta fall antagligen uppmärksamhet.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare vi har in henne 1 timme på morgonen, går ut och går lite 16.00 typ en halvtimme eller 1 timme och sedan in igen kl 19.00
Publicerat Oktober 22, 200916 yr det är juh en stövare,du måste jaga med den!!! min var efter väggarna om jag inte var i skogen med den,,var ute i princip varje dag en längre stund och lät den jaga/leka av sig från den var inköpt,innomhus gör den ingen nytta..
Publicerat Oktober 23, 200916 yr Författare är ut i princip 1- 3 h alla vardagar så hon får springa å söka i skogen och på åkrarna medans jag står i still, och på lördag eller söndag är vi ute 3- 5 h från morgonen!
Publicerat Oktober 23, 200916 yr är ut i princip 1- 3 h alla vardagar så hon får springa å söka i skogen och på åkrarna medans jag står i still, och på lördag eller söndag är vi ute 3- 5 h från morgonen! okej gäller att aktiviera dom för vet vissa har dom i hundgrån sedan tror dom ska börjar jaga vid en viss ålder,,dom besitter jaktlust man inte hittar överallt så gäller nog vara ute mycket som bara den... min var extremt svår att få lungn,utan 2 meter ovan marken hela tiden och skulle nog ännu säga han är vild som fasen,men det märks i jakten även vilket jag värderar mest...kommer säkert med åldern,förut kunnde han inte gå och lägga sig utan hittade å nått sattyg hela tiden om jag ej jagade med han,nu kan han gå oh lägga sig självmant