Publicerat Oktober 23, 200916 yr Finns det några aktiva minkjägare runt Göteborg? Ja. Något speciellt du undrar om? Jagar på ett antal holmar, öar och skär. Använder ställande hund.
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Författare Ja. Något speciellt du undrar om? Jagar på ett antal holmar, öar och skär. Använder ställande hund. Hej! Jag undrar eftersom det är inte ofta man hör talas om oss,vi brukar ha en minkjakt tillsamans med ett gäng i från Kungälvstrakten vi jagar av respektive område och senare brukar vi avsluta med att vi sitter och pratar och grillar,sist var vi ca:15 pers och 6st hundar men det blev ingen mink det var tomt överallt?.Var jagar du vilka holmar privat eller fastighetsverkets?
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Hej! Jag undrar eftersom det är inte ofta man hör talas om oss,vi brukar ha en minkjakt tillsamans med ett gäng i från Kungälvstrakten vi jagar av respektive område och senare brukar vi avsluta med att vi sitter och pratar och grillar,sist var vi ca:15 pers och 6st hundar men det blev ingen mink det var tomt överallt?.Var jagar du vilka holmar privat eller fastighetsverkets? Privata + Fastighetsverket, Utanför Björlanda. Vi använder Munsterländer / Vorsteh. Tomt överallt känner jag igen. Minken har minskat utav bara fan sedan ett par år. 15 pers?! Det hade jag inte klarat av. Vi jagar som så att vi använder hundar för att lokalisera, och antingen skjuter jag med revolver under sten, eller så kär vi ut den så skjuter vi med hagelbössa.
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Författare Privata + Fastighetsverket, Utanför Björlanda. Vi använder Munsterländer / Vorsteh. Tomt överallt känner jag igen. Minken har minskat utav bara fan sedan ett par år. 15 pers?! Det hade jag inte klarat av. Vi jagar som så att vi använder hundar för att lokalisera, och antingen skjuter jag med revolver under sten, eller så kär vi ut den så skjuter vi med hagelbössa. Då känner du konservatorn då?
Publicerat Oktober 27, 200916 yr Då känner du konservatorn då? Min farbroder. Han jag jagar med primärt. Så ja. Vi skall ut på årets premiärtur snart...