Publicerat Oktober 21, 200916 yr Hallå på Er, är helt ny här på Jaktsidan och i detta forum men testar att kasta ut en tråd angående min vackra LTR .308 Jag har inte haft min LTR så länge och skulle vilja höra lite från Er som har haft den ett tag hur och vilken typ av vapenvård ni utför på den och hur nu rengör pipan på utsidan ( den är ju lite speciell ) och om ni behandlar den på något speciellt sätt? Kom gärna med uppslag på vilken typ av ammo ni tycker jag ska använda mig av vid rävlocken... Ha d gott!
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Först Shoters choise, när pipan sedan är ren från krutrester osv så blir det Sweets 7.62 för att få bort kopparn. Och sedan neutralisera amoniaken med lite valfri olja innan man skjuter ett läskskott eller två. Samma procedur som för alla andra av mina vapen
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Vet inte om fossade grejer är samma som rostfritt blästrat då det gäller fingeravtryck och sånt, men en lätt oljefilm funkar på mina pipor. Utan det ser dom förjävliga ut rent sagt.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Invändigt gör jag rent min LTR med Forrest skum när jag tycker att den börjar öppna upp träffbilderna,dvs någon gång per år. Utvändigt har jag aldrig gjort något,Remingtons fosfatering är nog den mest slitstarka och bästa ytbehandling jag någonsin haft på en bössa ingen rost här inte! /Micke