Publicerat Oktober 22, 200916 yr skulle nog vara roligt om det tilläts i norden, tänk hu väl dessa skulle kunna ta hand om city kaninerna ?
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Antagligen helt naturligt men inget som till talar mig. Jag lider snarare med djuren som blir jagade på detta vis och slagna, en kula gör jobbet snabbare o bättre. /Lasse
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Antagligen helt naturligt men inget som till talar mig.Jag lider snarare med djuren som blir jagade på detta vis och slagna, en kula gör jobbet snabbare o bättre. /Lasse Instämmer med skurebo angående detta. Tycker det är synd att jaga på detta sätt nu när det finns bättre sätt som kul/hagel vapen som gör jobbet mkt fortare.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare Instämmer med skurebo angående detta. Tycker det är synd att jaga på detta sätt nu när det finns bättre sätt som kul/hagel vapen som gör jobbet mkt fortare. jag tror faktist dessa skulle kunna göra ett mycket effektivare jobb mot citykaniner än vad vapen och bågar kan.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr jag tror faktist dessa skulle kunna göra ett mycket effektivare jobb mot citykaniner än vad vapen och bågar kan. Ja kanske? vem vet? det är en stor skillnad på kaniner och rådjur:P
Publicerat Oktober 22, 200916 yr På rådjuren kändes det lite fel på något vis. Dessutom var det ju i hägn? Ena rådjuret rammade ju stängslet så det bara sjöng om det.. Men jag måste medge att falkarna på kaninerna såg rätt roligt ut. Fast det är ju det plågsamma slutet för djuren och stressen för dom att dom har verkligen ett livsfarligt rovdjur efter sig som gör att jag tappar lite gnistan för det på samma gång. Njä. Hellre enhandsvapen lagligt än detdär.
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Författare Ja kanske? vem vet?det är en stor skillnad på kaniner och rådjur:P nåjaa, båda har fyra ben , päls,oftast bruna, äter växter :F båda har stora skåvvel horn :F ena är bara liten större
Publicerat Oktober 22, 200916 yr Nä, det här gillar jag inte alls. Många av dessa örnar, falkar mm som dom jagar med, kommer från plundrade rovfågelbon i Sverige. Tragiskt men sant