Publicerat Oktober 24, 200916 yr Undrar varför det inte finns en tavla (heter det så?) dedikerad till stötande fågelhundar? Måste ju finnas många på forumet som jagar med jaktspringer och jaktcocker, som jag fattat de måste dessa posta i "apportörer" vilket ju inte är riktigt rättvist enligt mig... Mvh Gustaf
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Världen är för jävla orättvis Man kunde kanske döpa den till stötande och apporterande fågelhundar...... Men jag tycker nog det funkar som det är, det är ju som regel samma hundar som utför arbetet. De stötande hundarna är ju ingen egen rasgrupp utan ingår i apportörernas eller tvärtom.
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Författare jo det må så vara, det var ju egentligen inte namnet på tavlan jag hade synpunkter på, om apporteringssidan är sidan för spaniels är väl allt gott! Jag hade nog bara inte fattat att den var för spaniels, hade fått för mig att den var för retrievers. Du har ju helt rätt i vilka som brukar apportera... Nog ska spaniels och retrievers kunna samsas!