Publicerat Oktober 24, 200916 yr Jahaja...en presentation om mig själv...*suckar lätt* Jag ska försöka mig på en liten även om jag har svårt att hålla mig kort ibland. Får väl komma med mer eftersom. Nå... Crille68 är ett alias för mig eftersom jag är född 1968 och döpt till Christer. (Vilket f.ö. var ett hemskt ögonblick för mig då jag skrek som en liten gris heeela dopet! ) Kallades under uppväxten i Norrtälje för Cippe - uttalas med K - men eftersom det är svårt för resten av Sverige med detta har jag ibland kallat mig för Crille förutom mitt riktiga namn. Jag har även kallat mig för Crillekrokodil någon gång för en f.d. jobbarkompis tyckte jag var lik Arne Ankas kompis då vi var ute och festade ibland. Jag trodde för övrigt att den nu för tiden omtalade Anna Anka var en fästmö till seriefiguren Arne Anka ett bra tag och fattade INGENTING när alla babblade om "lyxfnasket". Som sagt, uppvuxen i Norrtälje där jag försökte ta jägarexamen för sisådär 20 år sedan. Det var en sorglig kurs jag gick med lärare som inte varit det innan utan bara berättade jägarhistorier hela tiden och jag tror inte en enda av kursdeltagarna tog examen! Studsade sedan söder ut i landet och hamnade i Kristianstad via Kalmar strax efter millenieskiftet. Efter några år så tänkte jag att jag skulle ta nya tag med jägarexamen och försöka läsa in den själv - igen...men såg att det anordnades kurser enligt nya kursplanen så jag bestämde mig för att gå en kvällskurs igen. Det var åter igen mängder med jägarhistorier men en otroligt duktig lärare av gamla stammen såg till att vi lärde oss något också. Det tog väl två terminer och sedan något år utan bössor innan jag hittade lite gamla bössor jag sökte licens på och fick det dagen när jaktgudinnan Diana har sin namnsdag. Kan det vara ett tecken på att jag hittat "rätt" i livet?! Jag är alltså inte så erfaren alls men lär mig med tiden från så väl praktik som teori och lite forumsnack. Tycker att många utanför forumvärlden klankar ned väldigt mkt på forumen. Ibland kanske med rätta, men detta härliga forum är sannerligen inget "Flashback"! (Har varit där ett fåtal ggr och tittat bara...inge vidare...) Har än så länge skjutit några råbockar bara. Sjöfåglarna jag sköt i de yngre tonåren med farsan i skåren räknar jag knappt. Jag sitter dock och vakar vildsvin "avigt och rätt" som de säger här i Skåneland. Det har dock varit på fel tider än så länge. Har nog suttit ett 10-tal gånger men än så länge har jag sett nästan allt annat utom vildsvin! De finns dock där och har lämnat många spår och ätit av maten jag lagt ut. Anledningen att jag inte varit mer på hugget och jagat är att jag har mer intresse än pengar...är kommunanställd. Detta har medfört att jag inte har råd med några dyra jaktarrenden...för har man pengar går det att få jaga även i Skåne. Lite mark har farsan i Roslagen men eftersom det är 69 mil enkel resa har det inte blivit så mkt av den jakten heller. Jag har dock varit med på de 2 senaste bockjaktspremiärerna och fått mig en bock den 16'e. Jag har nu nosat rätt på en mindre mark några mil från där jag bor. Där får jag sitta "hur mkt jag vill"! Åtminstone än så länge...nåväl, jag har ju inte skjutit något än, så det går ju bra än så länge... Jag har även röjt en hel del där och "gjort fint" så man ser något från tornen. Söker med andra ord mark med ljus och lykta i närheten av Kristianstad. Det är som jag brukar säga inte så att jag måste skjuta kapitaltjurar utan jag nöjer mig med t.ex. vildsvin eller varför inte räv eller gås? Man ser ju skillnade på de olika arterna om man säger som så... Har någon tips om något så mottages detta mer än gärna. Jag kan även erbjuda "mina tjänster" för att få jaga. Detta ska inte misstolkas för då blir nog sambon lite "irriterad"... Jag röjer gärna lite mot att få sitta och titta i naturen med en bössa i knät. På detta forum har jag också "röjt runt" lite. Gillar att diskutera och tänka fram och tillbaka. Ibland är det även roligt att provocera lite lagom men det är inte något jag har för avsikt att göra. Jag gillar dock att se saker från olika håll och att diskutera något med ett öppet sinne kan vara väldigt provocerande för vissa "fundamentalister"... (För att undanröja några tvivel är jag religiöst neutral och icketroende men ser inte ned på de som har sin tro och är lyckliga i den. Kan till och med vara lite avundsjuk på den gemenskap som verkar finnas inom vissa grupper. Men som jag sa en gång till en tjej som försökte värva mig till en "sekt" och som med bestörtning såg på mig när jag sa: Jag tror inte på någonting - inte ens mig själv! Hon sa då: Är det inte tråkigt att inte ha en tro? Mitt svar blev; Jo, kanske det, men jag kan ju inte tro på något bara för att det är roligt heller?!??? Innan jag tagit min jägarexamen skaffade jag mig hund; eftersökshund... Sedan skaffade vi oss en till... Ja, de är inte några renodlade eftersökshundar precis, även om de älskar dofter. Har två stycken basset hound och en av dem (Olle Långöra) syns på "min bild" tillsammans med undertecknad. De kan nog jaga om de får chansen men än har det varit lite dåligt med det. Saknar även en apporterande fågelhund/stötande grishund men det är inte så lätt att övertyga sambon om förträffligheten med ytterligare en hund. Ja, för att inte tala om min mor...en hundrädd mor som dock börjat vekna och tycker att de är rätt gulliga ändå, även om de hårar ned, luktar, dreglar, hoppar och skäller. Hmmm...kort presentation? Nåja... Har någon orkat läsa allt och fortfarande undrar något går det hur bra som helst att kommentera, skicka PM, mail eller "msn'a" mig. Ha dé!
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Författare PS. Jag glömde att skriva om lite saker jag tycker om så att det är lättare att försåt vem "jag är"....? Jag gillar alltså: Hav & sjö, böcker, Guinness, cognac, öl, sambon, mina basset hound - och andras , jakt, nougat, mor & far, vilt och natur - en natur som rymmer alla djur i vår fauna. , knopar & rep, Nick Cave, Ferrari, hugga ved, köra bil - även om jag just nu har en bil som får folk att titta åt ett annat håll (en väldigt otvättad vit Saab 900GL 1988 med drya 25000 mil på mätaren och "lätt" ytrost), politikt instabil, choklad, punk, tycker om mat, cyklar och motorcyklar, tvåtaktarljud likväl som V8'or och det svaga ljudet av prasslande segel, tycker att datorer och teknik ska fungera annars kan man kasta det - det är INTE en utmaning, P3 och MNK (mammas nya kille), humor och satir som inte är plump, Per Gunnar Evander, min motorsåg hva 353, katter, mer öl och rödvin (dricker allt utom kaffe sa jag innan men nu även kaffe), räkor och kräftor, te, tystnad och offshorebåtar, pasta, bra saker, tidningar, loppmarknader & kvalitet, blommor (och varför inte bin...), vidsynta personer och glada människor, rock, hårdrock och synth, genever, skärgården, blues och klassisk opera, Lars Winnerbäck och THÅSTRÖM...ja, och lite till som jag inte kommer på just nu. Alla är i alla fall saker som får mitt liv att bli lite roligt.
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Hej och välkommen. En av dom längre presentation. Saknar singel malt på din tycker om lista. Lasse
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Hej och välkommen. En av dom längre presentation. Saknar singel malt på din tycker om lista. Lasse
Publicerat Oktober 24, 200916 yr Författare Hej och välkommen. En av dom längre presentation. Saknar singel malt på din tycker om lista. Lasse He he... Ja, när man väl kommer igång så är det svårt att sluta. Det kan ju ha att göra med att man inte kör med "pekfingervalsen". Annat är när det ska pratas i större sammanhang. Tunghäfta är ordet... Men det brukar ju alltid finnas folk som älskar att höra sin egen röst så tyst brukar det aldrig bli. Jag kan hålla med om att jag missade single malt men jag är inte så "duktig" på whiskey. (vet knappt hur det stavas...) Har dock en flaska Isle of Jura och den är inte helt fel. (Tar kanske en "inatt". ) Annars var det nog Irish coffe och som fick in mig på kaffedrickarbanan. Jo, jag har en flaska Jameson också... Fyra saker som måste framföras lite extra är även Remy Martin VSOP, Grönstedts ("alla"), portvin och mörk choklad...
Publicerat Oktober 24, 200916 yr He he... Ja, när man väl kommer igång så är det svårt att sluta. Det kan ju ha att göra med att man inte kör med "pekfingervalsen". Annat är när det ska pratas i större sammanhang. Tunghäfta är ordet... Men det brukar ju alltid finnas folk som älskar att höra sin egen röst så tyst brukar det aldrig bli. Jag kan hålla med om att jag missade single malt men jag är inte så "duktig" på whiskey. (vet knappt hur det stavas...) Har dock en flaska Isle of Jura och den är inte helt fel. (Tar kanske en "inatt". ) Annars var det nog Irish coffe och som fick in mig på kaffedrickarbanan. Jo, jag har en flaska Jameson också... Fyra saker som måste framföras lite extra är även Remy Martin VSOP, Grönstedts ("alla"), portvin och mörk choklad... När det gäller öl och whisky så finns det egna trådar för dessa ädla drycker hmmm tror inte det finns någon om cognac så då får du starta en ny tråd om denna dryck. Lasse
Publicerat Januari 11, 201115 yr Författare Kom för ett tag sedan på att det inte alltid är så lätt att veta vem man/jag är "på riktigt" när man bara skriver så här i ett forum. Jag skrev innan att jag förr fick något "djävulskt" i blicken då jag var ute och festade... blev lite lik CrilleKrokodil i Arne Anka serien. Nu är det som tur inte alls vanligt att jag är ute på krogen. Det blir alldeles för dyrt men framför allt alldeles på tok för jobbigt dagen/dagarna efter en sådan "turné". Har några ggr fått omdömet att jag är skarpsynt, en "slowstarter", loj, morgontrött, dryg, rufsig i håret och sömnig. Ja, det finns alltså många likheter med Leif GW Persson! Till råga på allt kan jag ganska ofta låta lika pigg och vaken som honom! Annars tycker jag nog att jag är lite lik en blandning av en vanlig töntig mes som Stig Helmer och Papphammar, ja och kanske lite Christer Sandelin...?!? Är inte och kommer aldrig bli skåning utan är stolt rospigg trots att jag slagit ned bopålarna i Skåne - glöm aldrig det!