Publicerat Oktober 25, 200916 yr Hej! Jo jag är en smått jakttokig 27 åring boendes i Växjö. Är lite smått insnöad på vildsvinsjakt, men missar sällan ett jakttillfälle på allehanda vilt. Har bestämt mig för att skaffa min första jakthund till våren, av modell Wachtel! Så har någon tips på kullar eller vilka uppfödare som är bra får ni gärna skicka ett meddelande! Har snokat lite kring era inlägg tidigare men har nu bestämt mig för att själv delta, då ni verkar vara ett treligt gäng!
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Välkommen! Var mer exakt håller du till? Jag är boende i Moheda och jagar därikring samt utanför Lammhult och utanför Kalvsvik. Angående wachtlarna blir tipset samma som till de övriga som söker råd, Jensa eller MaxW här på forumet.
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Författare Jag håller till på ett litet ställe i Vederslöv 150 ha. Sen är jag även i Ramnåsa utanför Braås! Känner du Martin Håkansson då? Han jagar väl i Kalvsvik?
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Jag håller till på ett litet ställe i Vederslöv 150 ha. Sen är jag även i Ramnåsa utanför Braås!Känner du Martin Håkansson då? Han jagar väl i Kalvsvik? Okej, mellan Vederslöv & Nöbbele stod det en rätt stor gris på en åkerlapp på hemvägen från jakten idag. Där det är 2 stycken 90 graders svängar. Vi har en Martin i jaktlaget, han har en wachtel, möjligt att han heter Håkansson (jag är kass på namn).
Publicerat November 2, 200916 yr Författare Han jag pratar om har en wachtel och en tax om inte jag missminner mig. wachteln skäller bara gris. jaha den grisen pratar man gärna lite närmare med =) var det närmast nöbbele eller?