Publicerat Oktober 25, 200916 yr Fick tips ang en filmsnutt tagen i helgen, tror jag. Vet inte så mycket om hur det gick till osv.
Publicerat Oktober 25, 200916 yr vill också ha gris det vill jag med fast fick höra att det kanske finns 2 st nära marken idag
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Angående grisen på filmen så var den skadad sen tidigare både på fram - och bakben. Jaktlaget fick syn på den skadade grisen och släppte hunden på den. Resten vet ni!
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Tur att skytten/hundförarpersonen hade kyla att välta nasse, men han pekar ut sig typ hela tiden, iofs förstår jag honom men fan att ha nasse på g på det där sättet, det hysteriska fnittret känner jag igen som en ren chock reaktion från fler personer inkl mig själv efter att jag gjort helt andra former av saker som skrämmer skiten ur en. Bra jobbat att lägga ett skadat vilt. /Christian
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Författare Jupp! Jag har oxå fått det bekräftat att grisen var skadad och ordentligt halt och det släpptes hund på osv. Om jag har rätt info så ställdes den på grannmarken som givet gav tillåtelse till att gå in o avliva. Det lite roliga är ju personen med kameran som "flyr" o sen får lite hysteriskt skrattanfall O andra sidan så är det nog inte många som iskallt filmar vidare...
Publicerat Oktober 28, 200916 yr När man ser de här så måste ja säga att man inte känner sig helt varm i kläder att gå på eftersök på nasse. Gäller ju att man klarar de där skottet. jaja den dagen den sorgen antar ja.. man kanske ska träna på lite snabba skott, typ björnpasset eller nåt ån som har något bra förslag? själv skulle ja nästan vilja ha öppna riktmedel i såna lägen.
Publicerat Oktober 28, 200916 yr När man ser de här så måste ja säga att man inte känner sig helt varm i kläder att gå på eftersök på nasse. Gäller ju att man klarar de där skottet. jaja den dagen den sorgen antar ja.. man kanske ska träna på lite snabba skott, typ björnpasset eller nåt ån som har något bra förslag? själv skulle ja nästan vilja ha öppna riktmedel i såna lägen. Hagelautomat med slugg. /Lasse
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Hagelautomat med slugg./Lasse Jo visst gäller ju att man har en sån också
Publicerat November 2, 200916 yr Hagelautomat med slugg./Lasse Dubbelstudsare med grov kaliber som lämnar mycket energi i djuret. Man har 2 snabba smällar, som synes på klippet hade han nog inte hunnit mer
Publicerat November 11, 200916 yr Bra jobbat! Vad var det för några hundar? En inte allt för vågad gissning är en karelare eller öst-laika & en grålle.
Publicerat November 11, 200916 yr Hittade ett annat klipp på tuben som onekligen är ganska tigth.. Var ju tvungen länka det på bloggen! http://jaktomat.blogspot.com/2009/11/blog-post.html
Publicerat December 7, 200916 yr Man får hoppas att han hade extra kalsonger med sig. Riktigt snyggt skjutet var det iaf. Känns så typiskt gris att ligga och trycka under en gran in i det sista, gäller inte bara skadade. vill också ha gris. Sak se om jag kan övertala några av våra att ta färjan över, vi hinner inte med att skjuta av dom.
Publicerat December 8, 200916 yr ännu en liten rolig film Tycker det är iskallt gjort av honom att gå iväg så lugnt som om inget hade hänt!