Publicerat Oktober 27, 200916 yr Satt just nu o förde in lite uppgifter om vikter på våra skjutna älgar i Viltdata. Hur många av er använder detta intressanta instrument? /Lasse
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Självklart! Resultaten från Viltdata blir ett allt viktigare underlag för viltförvaltningen, och vi har alla massor att vinna på att rapportera avskjutning och viltobservationer där. Det finns länder med jättejobbiga krav på obligatorisk rapportering, och det finns även de som anser att det borde vara så i Sverige också. Bättre att vi sköter detta snyggt & frivilligt!
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Icke! Har försökt att logga in men misslyckas trots nya användaruppgifter så jag har totalt lessnat på det. Fyller i avskjutningen på jaktwebben istället.
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Författare Icke! Har försökt att logga in men misslyckas trots nya användaruppgifter så jag har totalt lessnat på det. Fyller i avskjutningen på jaktwebben istället. För många fingrar INloggning tycker jag funkar, jag ska sätta mig in i hur jag lägger upp användare till de två samarbetande jaktlagen så jag slipper lägga in deras åxå. Intresant att leka med statestiken där. /Lasse
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Vi använder det både i Älvdalen och i Malung. Jag tycker det är intressant och följa lagens avskjutning över åren.
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Ja jag fyller i lagets avskjutning, dock är jag inte så noga med observationer mm
Publicerat Oktober 29, 200916 yr använder oxå i jaktlaget i Värmland men inte här hemma ännu... Hej Jämte! Vart i värmland jagar du? /MÅ