Publicerat Oktober 28, 200916 yr Skulle montera Herrberg´s 221 pipa på bössan idag men upptäckte att gamla patronläget var offset från loppet, med nästan 4 tiondelar Helt sjukt hur man lyckas få ett läge så snett. Det klarar nog bara Remington av. Har pm:at han så får vi se hur han vill göra.
Publicerat Oktober 28, 200916 yr Skulle montera Herrberg´s 221 pipa på bössan idag men upptäckte att gamla patronläget var offset från loppet, med nästan 4 tiondelar Helt sjukt hur man lyckas få ett läge så snett. Det klarar nog bara Remington av.Har pm:at han så får vi se hur han vill göra. Ålrajt, bössan var väl 221 från början och då vet vi varför den såldes vidare. Gissningsvis kommer den att skjuta riktigt illa. Vad kostar ett nytt pipämne, är det någon som har ett över som läser detta, ...? MVH! /HerrBerg
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Författare Pipan hade glidit i chucken lite så det var inte så illa som jag befarade. Men den var inte helt rak så vi får se. Ska provskjuta imorrn.
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Den sköt strax under 40 mm med Normas 50 gr helmantel så det var väl inte helt dåligt. Oprovad laddning åxå. Helt övertygad att den skjuter bättre än så.
Publicerat November 4, 200916 yr Den sköt strax under 40 mm med Normas 50 gr helmantel så det var väl inte helt dåligt. Oprovad laddning åxå. Helt övertygad att den skjuter bättre än så. 40 mm? Sköt du på 200m banan?
Publicerat November 4, 200916 yr Författare Fan Eskimo jag måste ju få testa alla dina udda bössor Sååå udda är dom inte 40 mm? Sköt du på 200m banan? Nä på 80. Men alla som fått Normas 50 grainare att skjuta tätt kan räcka upp handen, tycker dom flesta har problem med den kulan. Har bara den och speer 33 gr hemma.
Publicerat November 4, 200916 yr om du menar normas 50gr sp så är 40mm riktigt bra djävulen måste ha tillverkat den kulan men deras 50 gr fmj går att få ganska bra resultat med
Publicerat November 4, 200916 yr Jag hade skapliga resultat med den kulan... ibland. Och ofta helt åt helvete. Håller med Eskimo1 och tänker testa pipan med en Sierra 40gr Blitz King