Publicerat Oktober 29, 200916 yr Blev äntligen med riktig bössa En Tikka LSA 55 308 med en Smith & Bender 56:a Lite taskig bakgrund, jag vet....
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Grattis!! Vackert, vackert.. Vad är LSA för serie? Har nog aldrig hört talas om den innan.. (inte för att jag har så bra koll, men.. )
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Grattis till nya pangen, hoppas den står upp till dina förväntningar. /MÅ
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Flytta fram det främre fästet till kikaren. Ser ut på bilden som om det inte har full kontakt med lådan. Annars ett bra ekipage! /E
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Författare Flytta fram det främre fästet till kikaren. Ser ut på bilden som om det inte har full kontakt med lådan.Annars ett bra ekipage! /E Där sitter en stoppklack, passar inte i fästet, ska klura på det...
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Grattis!! Vackert, vackert.. Vad är LSA för serie? Har nog aldrig hört talas om den innan.. (inte för att jag har så bra koll, men.. ) antar att det är föregångaren till tikka's M/55 resp. M/65 serie
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Där sitter en stoppklack, passar inte i fästet, ska klura på det... Stoppklacken (rekylklack) är väl lös?? Ta bort den, eller lämna in pangen den till en smed som får fräsa ur ett urtag i lådan. Hr Warne på min m65/6,5x55 och har på inrådan på flera smeder kört utan klack, funkar fint. Men du har tyngre kikare än mig och kanske kraftigare rekyl, kolla med en smed.
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Grattis!! Vackert, vackert.. Vad är LSA för serie? Har nog aldrig hört talas om den innan.. (inte för att jag har så bra koll, men.. ) Samma låda som m55. Stocken skiljer.
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Författare Stoppklacken (rekylklack) är väl lös?? Ta bort den, eller lämna in pangen den till en smed som får fräsa ur ett urtag i lådan.Hr Warne på min m65/6,5x55 och har på inrådan på flera smeder kört utan klack, funkar fint. Men du har tyngre kikare än mig och kanske kraftigare rekyl, kolla med en smed. Jag pillade lite med fästena ikväll, rekylklacken fick stryka på foten! Ska försöka hinna skjuta in den i helgen. Har en 50 ask till förfogande som gärna får ta slut, så det borde visa sig om den behövs! (om inte inskjutningen strular).