Publicerat Oktober 30, 200916 yr Har lite småpanik (som vanligt) inför helgen. Min gamla Albecom rasade för någon månad sedan och jag har inte orkat kontakta dem för att undersöka om det går att fixa den för en vettig penning. Fick tips om en radiohandlare i mitt närområde och deras tekniker har tydligen dragit på sig en grisrelaterad influensa varför säljaren jag snackade med ville sälja en Kirisun PT4200 istället. Nån som hört talas om denna och/eller har några erfarenheter? (Hittar inte alltför mycket info på nätet) Tänkte dra dit om nån timme (de stänger självklart 12 idag ) och kolla så om nån vet nåt om denna radio får ni gärna skriva en rad så där lite "stålmannenfort" Tack på förhand. Mvh. Fitzo
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Har lite småpanik (som vanligt) inför helgen. Min gamla Albecom rasade för någon månad sedan och jag har inte orkat kontakta dem för att undersöka om det går att fixa den för en vettig penning. Fick tips om en radiohandlare i mitt närområde och deras tekniker har tydligen dragit på sig en grisrelaterad influensa varför säljaren jag snackade med ville sälja en Kirisun PT4200 istället. Nån som hört talas om denna och/eller har några erfarenheter? (Hittar inte alltför mycket info på nätet) Tänkte dra dit om nån timme (de stänger självklart 12 idag ) och kolla så om nån vet nåt om denna radio får ni gärna skriva en rad så där lite "stålmannenfort" Tack på förhand. Mvh. Fitzo Hej Jag personligen skulle akta mig för att köpa ett "udda" märke , som du själv skriver att du hittar inte mkt info om på nätet Även om du har panik att snabbt få tag i en comradio så skulle jag avråda dig till ett snabbt köp. Satsa istället lite tid att verkligen kolla upp vad du egentligen vill ha och köp då nåt märke som har en bra service typ Icom, Lafayette, Hunter o dylikt. Det var mina funderingar Mvh // JägarNNNNNN
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Författare HejJag personligen skulle akta mig för att köpa ett "udda" märke , som du själv skriver att du hittar inte mkt info om på nätet Även om du har panik att snabbt få tag i en comradio så skulle jag avråda dig till ett snabbt köp. Satsa istället lite tid att verkligen kolla upp vad du egentligen vill ha och köp då nåt märke som har en bra service typ Icom, Lafayette, Hunter o dylikt. Det var mina funderingar Mvh // JägarNNNNNN Min vän, du postade 2 minuter efter att jag stack från jobbet... Resten kan ni säkert räkna ut. Nej skämt åsido. Jag slog faktiskt till på denna. Jag vet att man bör vara lite restriktiv när man köper prylar (själv är jag tyvärr helt vansinnigt dålig på det) så man inte köper på sig en massa skräp. I detta fall får väl tiden utvisa om apparaten är nåt att ha, jag lovar att inkomma med feedback så småningom. Det åker med på harjakt imorgonbitti så ett första betyg kommer väl under helgen. Om informationen jag fick av säljaren stämmer hyfsat överens med verkligheten har jag nog gjort ett skapligt köp. Bra pris samt nära till butiken (ligger på vägen hem från jobbet, nära till service således) vägde in en hel del. Återkommer. Trevlig helg på er och fet skitjakt! Mvh. Fitzo
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Ok Det är ju bra att nån vågar köpa udda märken ! Då får vi väl en recension här på sidan så småningom fet skitjakt på dig oxå // JägarNNNNNN
Publicerat December 4, 200916 yr Författare Nu har jag använt radion ett tag och den har varit med om ett antal jakter i vårt härliga standardiserade skithöstväder. Inga problem alls än så länge. Riktigt bra och klar mottagning och vad jag vet hör mina kompisar mig utan problem. Är faktiskt skitnöjd med apparaten så här långt. Liten och enkel utan en massa bjäfs, precis som jag vill ha det. Mvh. Fitzo
Publicerat December 7, 200916 yr Författare Vad kostade den? MVH Simon Hej Simon. Själva radion fick jag för 1600:- sen plockade jag på mig en öronmussla med mikrofon så hela kalaset landade på 2000 bagis jämt. Helt okej får man väl säga. Hör av dig om du vill ha kontaktuppgifterna till återförsäljaren. Mvh. Fitzo