Publicerat Oktober 30, 200916 yr Som titeln säger. Vad har hänt med Liberty 1an? Är det ngn som skjuter den längre? Har aldrig skjutit den själv, men har tänkt på dem som fågelbåge eller annan smallgamejakt... Den som var så pop i början, både här och i staterna(med risk för en liten överdrivning) men vad har hänt nu, tyst som i graven om den.. Vet att det finns erfarenheter om den, berätta!
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Som titeln säger. Vad har hänt med Liberty 1an? Är det ngn som skjuter den längre? Har aldrig skjutit den själv, men har tänkt på dem som fågelbåge eller annan smallgamejakt... Den som var så pop i början, både här och i staterna(med risk för en liten överdrivning) men vad har hänt nu, tyst som i graven om den.. Vet att det finns erfarenheter om den, berätta! Hejsan PudD! Har en liberty 1'a själv. Skjutit en hel del med den, mkt rolig båge om man har ett rutinerat skytte. Råkar man vrida handen i skjut ögonblicket så hoppar strängen av vilket är riktigt otrevligt (Det vet Hippen *S*) Annars så måste jag nog säga att det är en jäkligt trevlig båge, ganska snabb och har man en lite längre stabbe så minskar hand chocken en del. Har man inte ställt in den riktigt så kan träffbilden variera lodrätt, det är ju en två cams båge. Tror det är lite som med bladerunnern, lite nyhetens behag? En fantastisk lösning är att man kan ha den i resväskan, den är ju så otroligt liten och behändig. //Kent
Publicerat Oktober 30, 200916 yr Den typen av bågar kommer att bli vanligare när alla konservativa träbockar dött undan eller hamnat på hemmet.. Jag saknar verkligen min lillbåge ( den som Sickboy nu har), så liten, nätt och trevlig att skjuta med, och var liten nog att stoppa ner i ryggan. Jag kan inte ha hur många bågar som helst tyvärr, men skulle jag köpa en Liberty igen, så skulle det inte bli en 70# denna gång, utan en runt 50#. Libertyn förtjänar en långt bättre öde än att bara falla i glömska.
Publicerat Oktober 31, 200916 yr Tycker Libertyn är en fantastisk båge! lätt å smidig! inte alls för svår att skjuta med! funderar på att låna med mej Kents båge till SA nästa gång!... Mvh
Publicerat Oktober 31, 200916 yr Libertybågen är rätt speciell i sin design. Ungefär som Citroen var bland bilarna på 60-70 talet. Före sin tid. När man själv började med bågskytte så var en normal båge runt 43-46 tum mellan axlarna. Mathews kom så småningom med en lillbåge som var 32 tum och man skämtade om att den såg ut som en barnbåge. Man skakade på huvudet och sa att snart kommer det en båge som består av ett handtag med hjul på. Med libertyn är vi väldigt nära det. Jag har skjutit liberty bågen en aning. Dock inte tillräckligt mycket för att göra en fulländad analys om den. Men kan delge mina intryck som jag har. Kort och smidig. Ner i resväskan och iväg på jakt. Känslig för handfattningen. Lätt att tilta. Lite ostabil skulle jag vilja säga. Kan vara en ren vanesak. Enorm strängvinkel som gör att du inte kan använda en standard peep. Den måste ha en tvärare vinkel. En potent jaktbåge i miniformat för den som tar sig tid att bli van med den.
Publicerat Oktober 31, 200916 yr Författare Låter bra. Den ser ju lite spännande ut, samt att den fått ganska bra kritik i USA. Men som crowfear säger skulle en 50a sitta fint. Just till and mm, funkar ju med 70 pundarn med, men kanske lite väl.. Formatet på den talar ju till dess fördel med! Men avvaktar lite. tack för svaren gubbs!