Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kikarfältskjutning 8/11 Gropträffen Örebro

Featured Replies

Publicerat

Örebro Skyttekrets inbjuder till Fältskjutning Gevär

Söndagen den 8 november 2009

FÖRANMÄLAN: Föranmälan skickas via E-post till Alf Lindqvist Mailadr:

lindqvist.kil@tele2.se senast den 3 nov.

Det går också bra att skicka: adr. Hammarbygatan 13 705 92 Örebro Du kan också ringa 019-280315 kvällstid.

Efteranmälan mot förhöjd avg.20 kr senast tävlingsdagen kl:10,00.Anmälningsavgiften sätts in i samband med anmälan Plusgiro:10104-8 (Örebro Skyttekrets)

Avgifter: F15 – F1 60:-

F2- F72 + Kikarklass 100:-

Lagavgift 70:-

KLASSER: F15 – F66st, F66L, F72.L + kikarklasser (gevärsskyttekort krävs för tävlan, ingen kaliberbegränsning, broms får skjutas i egen patrull om underlag finns - 6 man/patrull)

Lag 3 st valfri sammansättning

PROGRAM: Bilfältskjutning 6 stationer. Start och mål plats är skjutbanan Hallskogsvallen, Närkes Kil 2km norr Närkes Kils kyrka vägvisning från R50.

KOORDINATER: 59 22 5570 15 22 3400

Patrollväg: 8 km

PRISER: Hederspriser för samtliga F15 o F17 till övriga bästa tredjedelen.

Lag: De tre första

BANLÄGGARE: Alf Lindqvist, Ivar Larsson.

SERVERING: Vid start och mål: Dricka, kaffe, smörgås, korv

TÄVLINGSLEDARE: Alf Lindqvist 070-538 03 15

JURY: Utses på tävlingsdagen

V Ä L K O M N A

Inbjudan i .pdf;

http://www.faluskg.com/tavlingskalendrar/2...groptraffen.pdf

Karta som jag pillrade fram till vad som borde vara startplatsen (skjutbanan brevid fotbollsplanen):

http://maps.google.se/maps?f=q&source=...mp;t=h&z=15

Publicerat
  • Författare

Vi är 6 anmälda än så länge, samtliga från 08-området så önskas samåkning etc så finns det möjlighet! :D

Örebroare mfl. locals skulle vara ett skojs inslag därtill! :P

Publicerat

synd att jag bor för långt bort plus att jag inte har nått vapen eller sikte som har kapaciteten att ge bra resultat på dom hållen :P

Publicerat

I am in,

har idag anmält mig, hoppas att jag kan gå i samma startfält som övriga kikarklassare fråån 08-län.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Gött Christian! -_-

Att vi får gå i samma patrull tror jag inte blir något problem, jag ska försöka ta reda på vilken starttid vi har nu efter att anmälningstiden går ut idag, så in å anmäl er nu ni som vill göra något riktigt skojs på söndag!

Publicerat

Mike? Du skall inte vara med?

/Christian

Publicerat

Har talat med några skyttekamrater från Umeå trakten och det finns stort intresse att åka på några tävlingar söderut i vinter/vår är fortfarande för mycket fokus på jakten och skytteträningen har helt legat ner i några månader B)

Skulle vara riktigt skoj att försöka bestämma någon tävling länger in i säsongen och försöka samla mesta möjligt med kikarskyttar bara att träffa alla bakom dessa nick på forumen skulle vara en höjdare sedan kanske vi kunde trigga tävlingshornen med lite inofficiella lagtävlingar länsvis eller något?

Edit: maddog räknar jag kallt med att slänga in i bilen efter E4 söderut och därmed värva honom till mitt lag :o

Publicerat
Har talat med några skyttekamrater från Umeå trakten och det finns stort intresse att åka på några tävlingar söderut i vinter/vår är fortfarande för mycket fokus på jakten och skytteträningen har helt legat ner i några månader :rolleyes:

Skulle vara riktigt skoj att försöka bestämma någon tävling länger in i säsongen och försöka samla mesta möjligt med kikarskyttar bara att träffa alla bakom dessa nick på forumen skulle vara en höjdare sedan kanske vi kunde trigga tävlingshornen med lite inofficiella lagtävlingar länsvis eller något?

Edit: maddog räknar jag kallt med att slänga in i bilen efter E4 söderut och därmed värva honom till mitt lag :huh:

det låter gött klart man ställer upp för team norrland.

om man ska skjuta en tävling söderut så faller min röst på tävlingen i åmot.

vet inte vilka som lägger banan men jag gillade alla tio stationerna och dom var mer omväxlande tycker jag än andra tävlingar jag varit på.

andra tävlingar brukar inte vara dumma heller men tio stationer är extra roligt, det blir härligt psykiskt utmattande att hålla skärpan uppe.

EDIT jag menar hofors.

Publicerat
Mike? Du skall inte vara med?

/Christian

Sorry bro på denna uteblir jag :D

Dock skjuter jag och sebbe stålboda på lördag.

Tiden räcker inte riktigt till för allt man vill göra :wub: samtliga helger från nu till jul är fullbokade för resor hit och dit-jakt kors och tvärs :D

Ser fram mot en lugn vår med enbart skytte!

/Mike

Publicerat

Mike/Sebban- då ses vi på lördag ju,

det är magiskt :P

Förresten jag har fått en start tid om 11:15 på söndag, för info.

/Christian

Publicerat

Vänta bara tills jag har byggt färdigt min Vixen :P

Nu kommer jag nog inte att flänga land och rike runt för att skjuta men något race kanske kan hinnas med.

Inget runt om i småland som är på G?

/Lasse

Publicerat

Lasse- bara för att vara snäll och så där lojal skulle jag ev kunna tänka mig att skjuta min 6 mm tub parallellt med din, för visst skulle den bli en 6 mm tub, om du nu tar bladet från munnen och vågar dig ut på banan,

jag är handikappad från början då jag bara kan ha fyra pilar i pangen från början annars fungerar inte matningen, klen magfjäder.

Näst, nästa helg är lördagen vigd åt att testa 6 mm TCU på banan och då kolla vad den kan orsaka på lite längre håll,

i teorin skall en 6 mm klara de max 650 meter som är aktuella på en fält tävling, men det är i teorin.

/Christian

Publicerat
Lasse- bara för att vara snäll och så där lojal skulle jag ev kunna tänka mig att skjuta min 6 mm tub parallellt med din, för visst skulle den bli en 6 mm tub, om du nu tar bladet från munnen och vågar dig ut på banan,

jag är handikappad från början då jag bara kan ha fyra pilar i pangen från början annars fungerar inte matningen, klen magfjäder.

Näst, nästa helg är lördagen vigd åt att testa 6 mm TCU på banan och då kolla vad den kan orsaka på lite längre håll,

i teorin skall en 6 mm klara de max 650 meter som är aktuella på en fält tävling, men det är i teorin.

/Christian

Bladet är på väg från munnen :D kolv är beställd, tänkte faktiskt lägga upp det som en projekt tråd när kolven väl har kommit annars blir den nog aldrig färdig.

Pipan kikar jag lite smått på och det lutar åt en Light varmint pipa i 6x45.

Lothar walter pipa troligen men inte säkert.

kolven kommer i början på året och då hoppas jag kunna dra igång projektet.

En ny bättre kikare står även den på önskelistan men det är ingen nödvändighet, mera till jakten igentligen.

Belyst 50-56 glugg med bra förstoring vore smutt.

Skjut mycket nu så du kan ge mig genvägarna senare.

/Lasse

• 2 weeks later...
Publicerat

Update?