Publicerat Oktober 30, 200916 yr Jag har hängt lite på andra ställen. Tänkte hänga lite här. Verkar vara ett trevligt ställe. En presentation kan jag väl bjuda på. Detta med jakt började som ett påhitt. Sedan tog det vid som en "pre-40års"-kris. Nu är det riktigt roligt. Även om det inte så mycket av det. Om det är ett jaktintresse eller latent skytteintresse vet jag inte men jag mår bättre och har roligare av att banga duvor på banan än av en bio på stan. Jag trodde det var kulskyttet som slog klorna i mig men haglet - vad roligt det är! Hunnit med iaf den första sanningen med jakt och vapen - första skåpet är alltid för litet - så jag är trångbodd med 3. HVA30-06 (känd setup?), Hagelbock 12a och en 22:a som jag motionerar alldeles för lite. Inklämt är intresset mellan barnvagnar & arbete, semestrar & familj och andra måsten. Budgeten rymmer inte arrenden & affärsmässiga förbindelser. Känns kanske igen från mark & laglösa? För i dagsläget tar det för stort utrymme. Kanske är det inte heller riktigt den formen som lockar. Jag har haft skitskoj de gånger jag hjälpt till och vill nog hålla det så. Inga självklara vägar in men har roligt med det som är. Hund då? Mitt bud till regeringen är när barnvagnarna åker ur bilen åker hundbur in. Hon har haft hund - inte jag. Skulle nog helst vilja ha en apporterande modell som kan titta på ett rådjur utan att dreggla (bor på landet). Labbe kanske? Helst nåt mindre. Förslag nån? Jo, korthårig - hår skall trilla av - falla rakt ner - stanna där tills dammsugaren kommer - inte var mycket och trilla av och fastna överallt.... Motbudet är nu - när äldsta dottern kan gå ut med den då... Jag går i väntans tider. Arbete Bilföretaget i väster. Vi övar på nytt koncernspråk (hoppas det är rätt dialekt). Skall bli rätt skönt när den härvan är klar. Utvecklingssidan av marknadsnära erbjudanden. Kul att vara här! //anders
Publicerat Oktober 31, 200916 yr Ahh! Kul med en till som insett hur galet kul hagelskyttet är! Välkommen! / Rikard
Publicerat November 1, 200916 yr Författare Tackar för välkomnande! Bråkar fortfarande lite med konto-inställningar etc som är nytt men det löser sig. Jaja jag är nog, för denna tid, mer av en webbjägare än en sån där riktig. Lite wannabe ;-) Nåväl, nog med igenkännande floskler - kul att vara här! //anders (jag har inte fått några förslag på hund....) Familjehund, korthårig, odrivande typ, skall kunna hitta en köttbulle i släpljus.... Upp till medelstor men inte heller mini.