Publicerat November 2, 200916 yr Hej, Är nybliven medlem på detta trevliga forum. Jag tog min jägarexamen och sköt mycket lerduvor när jag gick på gymnasiet, var även ute lite på jakt, ett par gånger. Sedan under när jag pluggade på universitetet var det mycket annat som kom emellan. Nu är jag dock nästan klar och jakt och skjutlusten har flammat upp igen. Har börjat skjuta lerduvor igen och har ambitionen att börja jaga. Nu är problemet det att jag är bosatt i Lund. De flesta av mina bekanta är stadsbor och ingen annan har ett jaktintresse. Så nu undrar jag om ni har något tips på hur man skall komma i kontakt med andra jaktintresserade och komma ut på jakt. Känns som en liten tröskel att komma över. Hur det fungerar om man skall gå med i ett jaktlag osv. Mvh Ludvig
Publicerat November 2, 200916 yr Författare En bra början är att skaffa jakthund sen brukar det lösa sig Hej, kan du utveckla det svaret lite? Att skaffa jakthund är något jag vill göra men inte förren jag bor i hus på landet. Men sambo har iofs en hund, men den är liten, hårig har platt nosa och tycker mest om att sova upp och ned på en kudde. - L