Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

konstigt

Featured Replies

Publicerat

Vad har hänt med denna älgen. Varför saknas det massa hår?

PÅ flera bilder står han och skrubbar sig mot saltstenspinnen.

Men det kanske inte är ovanligt

Någon som vet?

PICT0041.JPG

Publicerat

Kan inte detta men är det inte älglusflugan som orsakar det? var det inte i värmland som det dog massa hårlösa älgar vilket berodde på älglusflugan?

Publicerat
Kan inte detta men är det inte älglusflugan som orsakar det? var det inte i värmland som det dog massa hårlösa älgar vilket berodde på älglusflugan?

kommer inte ihåg om det var värmland men jag minns iaf att dom misstänkte att det var älglusen som gjorde det men jag tror inte att dom hittade några bevis att det var så

Publicerat
  • Författare

har hör det oxå. Men detta är i blekinge. Vad gör man åt det då?

Klarar han sig eller ska man skjuta han fort som fan för att han inte ska smitta andra

om det nu funkar så.

Publicerat

Ser det inte ut som utslag/bölder på den hårfria ytan?

Vi sköt en trafikskadad ko för några år sedan som kanat på vägen efter olyckan , den var helt kal på ryggen när den sköts en vecka senare....

Pebe

Publicerat
  • Författare
Ser det inte ut som utslag/bölder på den hårfria ytan?

Vi sköt en trafikskadad ko för några år sedan som kanat på vägen efter olyckan , den var helt kal på ryggen när den sköts en vecka senare....

Pebe

Långt i från några vägar och mycket långt till några större vägar

Publicerat

Vi sköt en oxe för ngt år sedan som hade liknande sår/skador lite lägre på bogen. Efter vi snott av skinnet så observerades även ett par revben som var av. Känns som antingen stångskador eller bil/tåg ???!!!!!

Publicerat
  • Författare
Vi sköt en oxe för ngt år sedan som hade liknande sår/skador lite lägre på bogen. Efter vi snott av skinnet så observerades även ett par revben som var av. Känns som antingen stångskador eller bil/tåg ???!!!!!

Förra året hittade vi en 8taggare som låg död där vi misstänkte stångskador.

2 andra tjurar har hittats döda på marker runt om oss.

Men den klara sig väl?

Den ser ut att stödja på alla benen när den går iallafall.

Publicerat

Jättesvårt förstås,

Men skulle jag gissa så tror jag på stångskada med efterföljande klåda i läkningen. Sedan har älgen gnidit bort håret på fläcken.

En gissning dock, älgen är stor för att vara blekinge, säkert fajtats en del i brunsten.

Publicerat
  • Författare
Jättesvårt förstås,

Men skulle jag gissa så tror jag på stångskada med efterföljande klåda i läkningen. Sedan har älgen gnidit bort håret på fläcken.

En gissning dock, älgen är stor för att vara blekinge, säkert fajtats en del i brunsten.

Jo han är rätt stor även om det finns en hel del stora här nere nu. Flera 10taggare skjutna på markena runt omkring.

Har pratat med grimsö i dag och ska ta en ny kontakt i morgon. Får se vad de säger

Trident