Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Så har försöket börjat.....

Featured Replies

Publicerat

En kompis som läst allt som går att finna vad gäller hagelstorlek.....har tänkt att allt ska skjutas med 7:or.......och han utmanade mig på att jag som förordar grövre hagel på räv bland annat bara ska få jaga med 3:or eller grövre.....

Så där är vi nu....jag jagar allt med treor eller grövre och han allt med 7:or.....

Jag kommer att tjuvladda när mården står på tapeten.....bara inte han vet nåt.

Blir till att köpa på sig lite billigare treor och skjuta på kortare håll .....misstänker att nötskrikorna kommer att klara sig ibland....

Publicerat

min far förespråkar samma princip, han har också läst för mycket böcker... Å jag jagar med Alfred... Hur tror du det går ihop???

Publicerat

Måste nog hålla på din polares ide faktiskt.

Publicerat

partys vad har du för patronläge

Om det är 12x76 så änvänd sådana ladade med 40-50g 3:or  ;) 8)

Mvh Anders Hj

Publicerat
  • Författare

Nej jag har bara 70 mm patronläge....

Och det behövs nog mer hagel än så för att nå 7.or-8.ors förträfflighet på duvor nötskrikor eller annat smått och gott.

Jo,du grytjonte.....jag är nog mer inne på kettus linje när det gäller räv men....hur många nötskriker skjuter han med dom laddningrna /år ;).

Jag kommer att strypa/pika/reta/slå ihjäl min kompis den dan han bommar på räven ....

Publicerat
Och det behövs nog mer hagel än så för att nå 7.or-8.ors förträfflighet på duvor nötskrikor eller annat smått och gott.

Japp vad du behöver är en 12x89:a 66g BB till 3:or laddade till lite över 500ms ;) 8)

Mvh Anders Hj

Publicerat

Personligen tror jag inte alls på småhagel, jag föredrar STORA hagel.

Helst skall det bara vara ett hagel i varje patron............. ::) ::) ::) och själv föredrar jag mantlade "hagel"

MVH Håkan

Publicerat

Remington laddar sina hagelpatroner med "sabotslugs" - barnes X i kaliber .50. Något för dig Håkan?

Publicerat
En kompis som läst allt som går att finna vad gäller hagelstorlek.....har tänkt att allt ska skjutas med 7:or.......och han utmanade mig på att jag som förordar grövre hagel på räv bland annat bara ska få jaga med 3:or eller grövre.....

Så där är vi nu....jag jagar allt med treor eller grövre och han allt med 7:or.....

Jag kommer att tjuvladda när mården står på tapeten.....bara inte han vet nåt.

Blir till att köpa på sig lite billigare treor och skjuta på kortare håll .....misstänker att nötskrikorna kommer att klara sig ibland....

Jag håller på dig Partys...självklart är grövre bättre än klenare...själv anväder jag absolut inget klenare än US 5, upplever att det är betydligt bättre död i grövre hagel...dock kan det vara en fördel med klena hagel på skeetbanan...men det är en annan femma ;)

US 3 är lite för grovt för t,ex sjöfågel, och US 5 tycker jag kan vara lite klent i slutet av sesongen...därför anväder jag US4 till i stort sett all hagel jakt....antingen Rottweil semi mignum eller Winchester super xx...gillar f.ö kraftiga laddningar också...32 gram är absoluta understa gräns 8)...mellan 35-40 gram är rätt så bra enligt mig...

Mvh Fredde

• 1 month later...
Publicerat

Max 32 gr i 12, max 27 gr i 20. Max US 5.